Професійна освіта (PhD)

Термін навчання
  • Доктор філософії - 4 роки
Форма навчання
  • денна
  • заочна

Випускова кафедра - кафедра психології та педагогіки.

Доктор філософії - це освітній і водночас перший науковий ступінь, що здобувається на третьому рівні вищої освіти на основі ступеня магістра. Ступінь доктора філософії присуджується спеціалізованою вченою радою закладу вищої освіти або наукової установи в результаті успішного виконання здобувачем вищої освіти відповідної освітньо-наукової програми та публічного захисту дисертації у спеціалізованій вченій раді.

Третій (освітньо-науковий) pівень вищої освіти відповідає восьмому кваліфікаційному рівню Національної рамки кваліфікацій і передбачає здобуття особою теоретичних знань, умінь, навичок та інших компетентностей, достатніх для продукування нових ідей, вирішення комплексних проблем у галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, а також проведення власного наукового дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.

Нормативний термін підготовки доктора філософії в аспірантурі становить чотири роки. Освітньо-наукова програма та навчальний план аспірантури складаються з освітніх та наукових складових (240 кредитів ЄКТС) . Обсяг освітньої складової освітньо-наукової програми підготовки доктора філософії становить 30-60 кредитів ЄКТС, наукової складової - 180 ЄКТС.

Цикл загальнонаукових(філософських) дисциплін (анотації):

  • Філософія науки та інновацій
  • Іноземна мова як мова наукової комунікації

Цикл дисциплін для здобуття універсальних навичок дослідника (анотації):

  • Методологія та методи науково-педагогічних досліджень
  • Економіко-правове та інформаційне забезпечення наукових досліджень

Цикл дисциплін професійної наукової підготовки (анотації):

  • Андрагогіка і технології навчання дорослих
  • Проєктування та управління освітнім середовищем
  • Педагогічна майстерність викладача
  • Компаративістика у сфері освіти
  • Педагогічна практика
  • Атестація здобувачів вищої освіти

Вибіркові дисципліни циклу професійної підготовки за вибором здобувачів вищої освіти (анотації):

  • Психологія професійної освіти
  • Партнерство в науковій та освітній діяльності
  • Методологічна культура дослідника
  • Професійно-педагогічна комунікація
  • Моделювання освітнього середовица закладу освіти
  • Сучасні технології моніторингу в освіті
  • Тайм-менеджмент у науковій і освітній діяльності
  • Управління науковими проєктами

Наукова складова передбачає проведення власного наукового дослідження під керівництвом одного або двох наукових керівників, оформлення його результатів у вигляді дисертації.

Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії має бути самостійним розгорнутим дослідженням, що пропонує вирішення актуального наукового завдання з професійної освіти, результати якого становлять оригінальний внесок у суму знань галузі (галузей), оприлюднених у відповідних публікаціях.

На виконання дисертаційної роботи доктора філософії за спеціальністю 015 «Професійна освіта» галузі знань 01 Освіта/Педагогіка покладається основна дослідницька і фахова кваліфікаційна функція, яка полягає у здатності аспіранта здійснювати самостійний науковий пошук, вирішувати актуальні загальнотеоретичні та прикладні наукові завдання, робити узагальнення наукових результатів у вигляді висновків, положень наукової новизни як власного внеску в розвиток сучасної педагогічної науки.

Результатом діяльності аспіранта стає захист наукової роботи та отримання ступеня «доктора філософії».

 

Сферою працевлаштування є установи та заклади, підпорядковані Міністерству освіти і науки України, відомчі освітні установи та заклади різних форм власності, наукові освітні установи і заклади післядипломної освіти та інші установи, що потребують фахівців восьмого кваліфікаційного рівня Національної рамки кваліфікацій, громадські організації та спільноти, що надають коучингові й консалтингові послуги в сфері професійної освіти, ініціюють різноформатні освітньо-наукові програми і проєкти.

Випускники освітньо-професійної програми можуть працевлаштовуватися на такі посади (згідно з Національним класифікатором України: Класифікатор професій (ДК 003:2010):

  • Професіонали в галузі освіти та навчання
  • 2310 Викладачі закладів вищої освіти;
  • 2320 Викладач професійно-технічного навчального закладу
  • 2322 Викладачі закладів фахової передвищої освіти
  • 2351 Професіонали в галузі методів навчання
  • 2351.1 Наукові співробітники (методи навчання)
  • 2352 Інспектори навчальних закладів
  • 2359 Інші професіонали в галузі освіти та навчання
  • 2359.1 Інші наукові співробітники в галузі навчання