Кафедра слов'янської філології та загального мовознавства
Кузьмич Оксана Анатоліївна
Завідувач кафедри, к.пед.н., доцент
Кафедра слов’янської філології та загального мовознавства (СФЗМ) – це загальноуніверситетський навчально-виховний та науково-дослідний структурний підрозділ Інституту журналістики, кіно і телебачення, який було створено з перших днів функціонування Університету.
З 1994 року по 2021 рік кафедру очолював професор Іван Пилипович Ющук (1932 р. - 2021 р.) – видатний лінгвіст, педагог-новатор, перекладач та активний громадський діяч, який усе своє життя присвятив наполегливій боротьбі за українську мову, українську незалежність й суверенність, був відданий справі розбудови та процвітання Київського міжнародного університету до останніх днів свого життя. З вересня 2021 р. кафедру СФЗМ очолила Кузьмич О.А. – канд.пед.наук, доцент, автор понад 30 науково-педагогічних статей, розробник посібників, курсів лекцій та методичних рекомендацій.
Мета кафедри – викладання фахових навчальних дисциплін полягає у формуванні національно свідомої, духовно багатої особистості з планетарним мисленням, яка володітиме вміннями й навичками вільно, комунікативно доцільно користуватися засобами мови, – її стилями, типами, формами, жанрами в усіх видах навчальної та майбутньої професійної мовленнєвої діяльності; у розвитку ключових і предметних компетентностей особистості, здатної обрати для задоволення своїх інтелектуальних, духовних, естетичних та соціальних потреб якісний твір української літератури, дати йому адекватну оцінку, виявити власну читацьку рефлексію; у вихованні творчої особистості з високим рівнем загальної культури та гуманістичним світоглядом.
Науково-педагогічний склад кафедри – це високопрофесійні фахівці, серед яких кандидати наук та доценти:
Кузьмич О.А. – канд.пед.наук, доцент, завкафедри (наукові інтереси – актуальні проблеми педагогічної теорії і практики, дидактики, мовознавства; сучасна українська мова, практична стилістика, основи редакторської майстерності);
Ребманн Д.В. – доцент, автор навчальних посібників з латинської мови (наукові інтереси – латинська мова, германська філологія; українсько-польські стосунки, лінгвістичні та краєзнавчі аспекти мовотворення);
Зінченко О.З. – канд.філ.наук, доцент (наукові інтереси – мова й культура; ділове мовлення; давня українська література);
Добровольська Ю.С. – викладач української мови (наукові інтереси – актуальні проблеми лінгвістики; українська мова за професійним спрямуванням; стилістика української мови; основи редакторської майстерності);
Опанасюк А.О. – викладач української мови й літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми мовознавства, методика викладання української мови й літератури в середній школі; українська мова; українська мова за професійним спрямуванням; українська література);
Лєднік О.С. - викладач української мови й літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми мовознавства, методика викладання української мови й літератури в середній школі);
Сальнікова В.О. – викладач української мови й літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми лінгвістики; методика викладання української мови й літератури в середній школі; специфіка викладання української мови й літератури в освітніх закладах ІV рівня акредитації);
Бакіна Т.С. – канд.філ.наук, доцент, викладач української мови, зарубіжної та української літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми літературознавства й мовознавства; фольклор, методика викладання української мови й літератури в середній школі; українська мова та література, зарубіжна література).
Науково-педагогічні працівники кафедри проходять стажування у наукових та освітньо-наукових установах, закладах освіти, підприємствах, організаціях, беруть участь у програмах підвищення кваліфікації, тренінгах, семінарах. Викладачі університету мають можливість пройти стажування за "Освітньою програмою професійного розвитку науково-педагогічних викладачів КиМУ"
Перелік компонентів освітньо-професійних програм, які забезпечує кафедра (анотації):
вступ до мовознавства
загальне мовознавство
загальне редагування
історія української літератури
українська література
сучасна українська література
латинська мова
латинська мова та медична термінологія
практична стилістика
практичний курс української мови
сучасна українська мова
сучасна українська мова та практична стилістика
сучасна українська мова (за проф. спрям.)
українська література
українська мова
українська мова (за проф. спрям.)
Діяльність викладачів кафедри СФЗМ спрямовано на:
забезпечення багатоаспектної й різнорівневої філологічної практичної та теоретичної підготовки студентів (учнів) у ліцеї, у коледжі, в інститутах та на факультетах Університету за ступенями вищої освіти бакалавр і магістр.
Освітній процес здійснюється в основному в спеціалізованих аудиторіях, які сприяють успішному навчанню та повноцінному особистісному розвитку здобувачів освіти.
Науково-дослідна робота
Кафедра СФЗМ не тільки сприяє забезпеченню навчального процесу в Університеті, а й гарантує можливість для плідної науково-дослідної роботи членів кафедри та учнівської і студентської молоді. Науково-педагогічні працівники в поточному навчальному році будуть брати активну участь у розробці загальної інститутської теми «Актуальні проблеми теорії та історії соціальних комунікацій: інформаційна сфера, аудіовізуальне мистецтво, театр» та виконувати план науково-дослідної роботи, результати якої буде втілено в програмах та силабусах.
Основні напрями наукових досліджень:
Вербальні засоби впливу в сучасній комунікації.
Значення «Вільного поетичного гуртка» 1792 року в контексті культури Просвітництва».
Комунікативні ознаки українського наукового мовлення.
Культура комунікації в сучасному мовному просторі.
Особливості дистанційного навчання української мови та літератури.
Особливості вживання графічних засобів актуалізації в сучасному українському політичному дискурсі.
Використання сервісів МS Office в умовах змішаного навчання.
Методика розробки різнорівневих завдань для підсумкового та модульного контролю за рівнем знань та вмінь студентів.
Українське літературне життя XIX – XX ст.
Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу представлено для кожної дисципліни у вигляді робочих програм, силабусів з усіх освітніх компонентів, достатнім фондом підручників і навчальних посібників. Система методів навчання базується на принципах цілеспрямованості, бінарності, активної та безпосередньої взаємодії викладача і студента. Разом із проведенням традиційних лекційних, семінарських і практичних занять застосовуються активні та інтерактивні методи навчання, що сприяє розвитку критичного мислення, самостійного прийняття рішення в конкретній ситуації, розвиває швидкість реакції з оптимальним варіантом вибору тактики, активізує здобувачів освіти, розвиває аналітичні та комунікативні здібності, уміння діяти самостійно у реальній ситуації.
Результати наукових досліджень викладачів висвітлюються в науково-методичних доробках (наукові публікації у фахових збірниках, матеріали конференцій, науково-методичні праці).
Публікації:
Кузьмич О.А.
Фонографічні засоби мови як імпліцитний інструментарій інформаційного впливу. Scientific Collection «InterConf», (113): with the Proceedings of the 6 th International Scientific and Practical Conference «Theory and Practice of Science: Key Aspects» (June 19- 20, 2022). Rome, Italy: Dana, 2022. р. 273-280.
Лексико-граматичні засоби мовної маніпуляції. Scientific Collection «InterConf+», 25(125): with the Proceedings of the 5 th International Scientific and Practical Conference «International Scientific Discussion: Problems, Tasks and Prospects» (September 19-20, 2022; Brighton, Great Britain) by the SPC «InterConf». A.C.M. Webb Publishing Co Ltd., 2022. р. 67-80.
The conceptosphere of “slang” in the discourse of youth internet communication in English and Chinese. Revista de Investigacion Apuntes Universitarios. 2022, Vol. 12, № 4. p.414-433.
Логічне мислення як фактор формування мовленнєвої особистості в педагогічній спадщині І.П. Ющука. Scientific Collection «InterConf», 94: with the Proceedings of the 5th International Scientific and Practical Conference «Science, Education, Innovation: Topical Issues and Modern Aspects» (December 25-26, 2021). Tallinn, Estonia : Uhingu Teadus juhatus, p 178-188.
Синтаксис. Стилістичне використання синтаксичних засобів мови. Ч. ІІІ. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2021. 125 с.
Синтаксис. Стилістичне використання синтаксичних засобів мови. Ч. ІІ. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2020. 103 с.
Формування навичок логічного мислення школярів на уроках української мови. Педагогічна теорія і практика: зб. наук. праць. Київ : КиМУ, 2019. Вип. 8 (6). С. 126-
Синтаксис. Стилістичне використання синтаксичних засобів мови. Ч. І. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2019. 118 с.
Морфеміка і Словотвір. Стилістичне використання засобів словотвору. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2018. 53 с.
Методика діагностування вихованості мовленнєвого етикету в Т.Г. Шелехова, Кузьмич О.А. Українська мова: синтаксис: експрес-репетитор для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання. К.: Генеза, 2010. 128 с.
Л.П. Богославець, І.В. Житар, О.А. Кузьмич, С.І. Черіпко. Українська мова: навчально-практичний посібник. Ч. 1. К.: НАУ, 2005. 112 с.
Сучасна українська мова і практична стилістика «Лексикологія і Фразеологія. Лексикографія. Стилістичне використання лексичних і фразеологічних засобів мови»: курс лекцій. 2014 року / м. Київ, Київський міжнародний університет
Сучасна українська мова і практична стилістика. Морфологія. Курс лекцій. Частина 1. 2015 року/Київ. м. Київ, Київський міжнародний університет
Сучасна українська мова і практична стилістика. Морфологія. Курс лекцій. Частина 2. 2016 року / м. Київ, Київський міжнародний університет
«Підготовка майбутніх учителів початкових класів до виховання мовленнєвого етикету в молодших школярів». Вища школа. 2016 року / м. Київ, Київський міжнародний університет
Сучасна українська мова і практична стилістика. Морфологія. Курс лекцій. Частина 3. 2016 року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Стилістичне використання морфологічних засобів мови. Ч. 3: Курс лекцій 2017року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Педагогічна теорія і практика: Зб. наук. праць // Методика діагностування вихованості мовленнєвого етикету в молодших школярів та сучасної практики його виховання в дітей в умовах сім’ї і школи. 2017року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Сучасна українська мова і практична стилістика. Морфеміка і словотвір. Стилістичне використання засобів словотвору. Курс лекцій. 2018 року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Синтаксис і Пунктуація. Стилістичне використання синтаксичних засобів. Ч. 1: Курс лекцій. 2019 року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Синтаксис і Пунктуація. Стилістичне використання синтаксичних засобів. Ч. 2: Курс лекцій. 2020року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Сучасна українська мова і практична стилістика. Синтаксис і пунктуація. Стилістичне використання синтаксичних засобів. Частина 3. 2021року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Кузьмич О.А. Українська мова. Експрес-репетитор для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання : Синтаксис / Т.Г. Шелехова, О.А. Кузьмич. – К. : Генеза, 2010.- 128 с.
Кузьмич О.А. Українська мова : Навчально-практичний посібник / Л.П. Богославець, І.В. Житар, С.І. Черіпко Ч. 1. – К. : НАУ, 2005. – 112.
Зінченко О.З.
Типологія образів святості в Києво-Печерському патерику. Мова. Література. Фольклор. Запоріжжя. Видавничий дім «Гельветика», № 2, 2021. С. 112-118.
Research-Oriented Framework of Training Philology Students’ Research Skills Based on Corpus Analytical Software. European Journal of Educational Research (Нідерланди) Volume 10 Issue 2 (April 2021).
Домашній протокол» 1717-1767 рр. генерального підскарбія Якова Марковича в контексті українського щоденникарства XVIII ст. К.: КиМУ, 2019. 168 с.
Концепти образу святості перших руських князів у давній українській літературі. Мова і культура. (Науковий журнал). Київ: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2018.
Феномен образу святості Антонія та Феодосія в літературі Києворуської держави. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Філологічні науки, 2018.
Недосліджена мемуарна проза України XVIII ст.: «Щоденник» Якова Марковича (1717-1767). Літературознавчі студії. Вип. 42. Ч. 2. 2014року/м. Київ, КНУ ім. Т. Г. Шевченка
Наративні стратегії в «Денних записках» Якова Марковича. Слово і час. 2015року/м.Київ
Наратив батальних сторінок «Щоденника» генерального підскарбія Якова Марковича XVIII століття. Літературознавчі обрії. Праці молодих учених. 21 Вип. 22. 2015року/м.Київ,Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка
Про рукопис «Діаріуша» козацького старшини Я. А. Марковича. Мова і культура. (Науковий журнал). 2016 року/м. Київ, Видавничий дім Дмитра Бураго, Вип. 19. Том III (183).
Яків Маркович і його читацькі інтереси. 2016 року/Spheres of culture. Vol. XIII. Lublin
Розвиток щоденникового жанру в давній українській літературі Літературознавчі обрії. Праці молодих учених. Вип. 24. 2017року/м.Київ, Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України
Концепти образу святості перших руських князів у давній українській літературі. Мова і культура. (Науковий журнал). 2018 року/м.Київ: Видавничий дім Дмитра Бураго, Випуск 21, Том VI (195), ( 0, 4 др. арк.)
Феномен образу святості Антонія та Феодосія в літературі Києворуської держави. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Філологічні науки, № 2(16), 2018 (0,6 др. арк.).
«Домашній протокол» 1717-1767 рр. генерального підскарбія Якова Марковича в контексті мемуаристики XVIII ст.: монографія 2019 року/м. Київ, Київський міжнародний університет
Ребманн.Дз.В.
Polska. К: КиМУ, 2019.
Латинська мова: практикум. К.: КиМУ, 2016.
Латинська мова та медична термінологія. Методичні рекомендації до вивчення курсу. К.: КиМУ, 2016.
Ukraińsko-polskie stosunki. К.: КиМУ, 2016.
Словник медичних термінів (100 слів). К.: КиМУ, 2015.
Словник медичних термінів (100 слів). 2015року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Латинська мова: практикум. 2016 року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Латинська мова та медична термінологія. Методичні рекомендації до вивчення курсу. 2016року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Ребманн Дз.В. Ukraińsko-polskie stosunki// Проблеми державного будівництва в Україні № 25 : у 2 томах: збірник матеріалів ХХII Міжнародної науково - практичної конференції професорсько-викладацького складу “Україна між Заходом і Сходом: реалії та перспективи”, 15 березня 2017 року / Київський міжнародний університет. 2017 року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Ребманн Дз.В. / Polska / Проблеми державного будівництва в Україні № 27 : у 2 томах: збірник матеріалів ХХIV Міжнародної науково - практичної конференції професорсько-викладацького складу «“Європейський вибір України у контексті світових політичних процесів” 14 березня 2019 року // Київський міжнародний університет. 2019 року/ м. Київ, Київський міжнародний університет
Бакіна Т.С
Флористичні образи в казках та історіях Г.-Х. Адерсена. Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць. За заг. ред. О.Г. Шостак. К.: Талком, 2021. С. 23-28.
Культурологічний аналіз казки Е.Т.А, Гофмана «Лускунчик і мишачий король. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. К., 2020.
Традиції жанру календаря в літературі для дітей. Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія. Збірник наукових праць. Маріуполь: МДУ, 2018. Вип. 19. C.21-33.
Конструкція минулого у романі Брайана Селзніка «Винахід Х‘юго Кабре»: візуальний та вербальний аспекти. Сучасні літературознавчі студії. У парадигмі наукового пошуку В.І Фесенко. Збірник наукових праць. Випуск 15. К.: ТОВ «Талком», 2018. С. 10-16.
«Шеф-кухар як персонаж масової літератури та культури». Сучасні літературознавчі студії. Літературні виміри видовищних форм культури. Збірник наукових праць. Випуск 14. К.: Університет «Україна», 2017.
Література західноєвропейського Середньовіччя. Навчальний посібник для студентів першого курсу факультету германської філології. 3-тє вид., виправл. К.: Вид. центр КНЛУ, 2014. 90 с.
Практикум з методики викладання зарубіжної літератури: навчальний посібник з курсу «Методика викладання зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах», спеціальність 6.020303 філологія. 3-тє вид., виправл. К.: Вид. центр КНЛУ, 2014. 143 с.
Українська усна народна поетична творчість. Навчальний посібник для студентів першого курсу. К.: Вид. центр КНЛУ, 2013. 90 с.
Практикум з методики викладання зарубіжної літератури: навч. посіб. з курсу «Методика викладання зарубіж. л-ри в загальноосвіт. навч. закл.», спец. 6.020303 «Філологія». 2-ге вид., виправл. К.: Вид. центр КНЛУ, 2013. 143 с.
Книжка-картинка в українській дитячій літературі // Ґенеза жанрових форм в контексті інтермедіальності. – Чернівці, 2012. – С.
Кулінарна література в процесах формування смаків // Сучасні літературознавчі студії. Випуск 9. Дискурс смаку в літературі і культурі. Збірник наукових праць. – К.: Вид центр КНЛУ. – 2012. – С. 9-17.
Гендерні ролі в українській літературі для дітей: традиційне та нове у соціалізації дівчинки //Наукові праці. Літературознавство. Випуск 228. Том 240. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ імені Петра Могили, 2014 .– С.38-42
Шкільний підручник з літератури (з теорії і практики підручникотворення проф. Фесенко В.І. // Сучасні літературознавчі студії. У просторі наукового пошуку В.І. Фесенко. Збірник
наукових праць. Вип. 11. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2014. – С. 31-38.
“Дитяча кімната” як культурне та літературне явище (на прикладі художнійх творів дял дітей і про дітей) // Сучасні літературознавчі студії. Феномен дому в літературознавчій перспективі. Збірник наукових праць. Вип. 13. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2016. – С. 27-41.
Шеф-кухар як персонаж масової літератури та культури” //Сучасні літературознавчі студії. Літературні виміри видовищних форм культури. Збірник наукових праць. Випуск 14. – К.: Університет “Україна”. –
Традиції жанру календаря в літературі для дітей // Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія. Збірник наукових праць. – Маріуполь: МДУ, 2018. – Вип. 19. – 21-33.
Конструкція минулого у романі Брайана Селзніка “Винахід Х‘юго Кабре”: візуальний та вербальний аспекти // Сучасні літературознавчі студії. У парадигмі наукового пошуку В.І Фесенко. Збірник наукових праць. Випуск 15.- К.: ТОВ «Талком», 2018. - С. 10-16.
Культурологічний аналіз казки Е.Т.А, Гофмана «Лускунчик і мишачий король //“Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах”. – К.,
Флористичні образи в казках та історіях Г.-Х. Адерсена// Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць./ за заг. ред. О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2021. – С. 23-28.
Українська усна народна поетична творчість. Навчальний посібник для студентів першого курсу. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2013. – 90 с.
Література західноєвропейського Середньовіччя. Навчальний посібник для студентів першого курсу факультету германської філології. – 3-тє вид., виправл. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2014. – 90 с.
БакінаТ. С. Практикум з методики викладання зарубіжної літератури : навч. посіб. з курсу "Методика викладання зарубіж. л-ри в загальноосвіт. навч. закл.", спец. 6.020303 "Філологія" /Бакіна Тамара Степанівна. — [2-ге вид., виправл.]. — К. : Вид. центр КНЛУ, 2013. — 143 с. : іл., табл. ; 21 см. — Бібліогр.: с.
Практикум з методики викладання зарубіжної літератури: Навчальний посібник з курсу „Методика викладання зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах”, спеціальність 020303 філологія. – 3-тє вид., виправл. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2014. – 143 с.
Участь науково-педагогічних працівників кафедри у наукових конференціях, круглих столах:
ХХVІІІ Міжнародна науково-практична конференція науково-педагогічних працівників «Сучасні тенденції розвитку вищої освіти та академічного партнерства в умовах воєнного стану» 16 березня 2023 року
Круглий стіл «Шевченко ‒ голос душі українського народу» 09 березня 2023 року;
Круглий стіл «Я знаю грамоту свободи – її підписують мечі!». Дебати «Взаєморозуміння по-російськи від «русского мира» 23 січень 2023 року
Дебати на тему «Академічна доброчесність та наука: спільний рух чи різні шляхи?», Київ, Київський міжнародний університет, 31 жовтня 2022 року.
Вебінар з теми «Як підняти h-index? Особливості метрики Scopus / Web of Science», Київ, Київський міжнародний університет, 20 вересня 2022 року.
V Міжнародна науково-практична конференція «International scientific discussion: problems, tasks and prospect», Брайтон, Великобританія, 19-20 вересня 2022 року.
Міжнародний науково-педагогічний семінар «Міжнародна освітня співпраця як приклад розвитку професійної майстерності фахівця», Вища Школа Агробізнесу, Ломжі, Польща 23 червня 2022 року.
VI Міжнародній науково-практичній конференції "THEORY AND PRACTICE OF SCIENCE: KEY ASPECTS", Рим, Італія 19-20 червня 2022 року.
V Міжнародній науково-практичній конференції «SCIENCE, EDUCATION, INNOVATION: TOPICAL ISSUES AND MODERN ASPECTS», Таллін, Естонія, 25-26 грудня 2021 року (відбулася в дистанційному режимі з використанням ІТ-технологій).
XIV Міжнародна конференція «Національна ідентичність в мові і культурі». Київ, Національний авіаційний університет, 21-22 квітня 2021 року (відбулася в дистанційному режимі з використанням ІТ-технологій).
ХХVІ Міжнародна науково-практична конференція науково-педагогічних працівників «Проблеми професійної підготовки в умовах євроінтеграції освітнього процесу: погляд науковців і практиків», Київ, Київський міжнародний університет, 25-26 березня 2021 року.
ХХVІІ Міжнародної науково - практичної конференції «Інноваційний розвиток університетської науки та освіти: глобальний і національний вимір змін», Київ, Київський міжнародний університет, 25-26 березня 2021 року.
ХХV Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні стратегії розвитку університету в контексті євроінтеграції», Київ, Київський міжнародний університет, 21 – 22 травня 2020 року.
ХХV Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні стратегії розвитку університету в контексті євроінтеграції», Київ, 21 – 22 травня 2020 року.
XIII Міжнародна конференція «Національна ідентичність в мові і культурі». Київ, Національний авіаційний університет, 02-03 квітня 2020 року (відбулася в дистанційному режимі з використанням ІТ-технологій).
ХХIV Міжнародна науково-практична конференція професорсько-викладацького складу «Європейський вибір України у контексті світових політичних процесів», Київ, Київський міжнародний університет, 14 березня 2019 року.
Всеукраїнська наукова конференція «Орбіти художнього слова», присвячена 100-річчю доктора філологічних наук, професора В’язовського Григорія Андрійовича, Одеса, 4 – 5 квітня, 2019 року.
XVIII Міжнародна наукова конференція з актуальних проблем семантичних досліджень «Мова – текст дискурс: проблеми структури та семантики», Харків, 15-16 травня 2019 року.
Міжнародна науково-практична конференція «До світу через мови», Київ, КНЛУ, 20-22 березня 2019 року.
Міжнародна наукова конференція «Тіло як текст та текст тіла: тіло/тілесність у художньому та літературознавчому дискурсах», Київ, КНЛУ, 28-29 березня 2019 року.
Міжнародна наукова конференція «Історична пам’ять і сучасність: дискурсивні проекції (до 100-річчя Акту злуки)», Київ, Інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 3-4 грудня 2019 року.
Вебінар до Міжнародного дня рідної мови «Рідномовна і багатомовна освіта у контексті сталого розвитку суспільства», Київ, Інститут педагогічної освіти дорослих ім. Івана Зязюна НАПН України, 14 лютого 2019 року.
ХХIII Міжнародна науково-практична конференція професорсько-викладацького складу «Формування європейських стандартів, цінностей та безпекового простору – стратегічний напрям української держави», Київ, Київський міжнародний університет, 14 березня 2018 року.
«Наступність викладання літератури в загальноосвітньому закладі». Круглий стіл для вчителів словесників Дарницького району м. Києва. Київська інженерна гімназія, 30 жовтня 2018 року.
Всеукраїнська науково-практична учнівсько-студентська конференція «Розвиток творчості особистості в сучасних умовах», Інститут педагогіки НАН України, 2 листопада 2018 року.
II Міжнародна наукова конференція на пошану професора Валентини Іванівни Фесенко, Київ, КНЛУ, 15-16 березня 2018 року.
Міжнародна науково-практична конференція «Україна і світ: діалог мов та культур», Київ, КНЛУ, 11-13 квітня 2018 року.
ХХII Міжнародна науково-практична конференція професорсько-викладацького складу «Україна між Заходом і Сходом: реалії та перспективи», Київ, Київський міжнародний університет, 15 березня 2017 року.
Міжнародна наукова конференція «Видовищні форми низової культури: літературні проєкції», Київ, КНЛУ, 16-17 березня 2017 року.
Х Міжнародні Чичерінські читання. «Світова література в літературознавчому дискурсі ХХI століття», Львів, Львівський національній університет імені Івана Франка, 12-13 жовтня 2017 року.
Міжнародна науково–практична конференція до 202-ї річниці від дня народження Тараса Шевченка «Всесвіт Тараса Шевченка» – м. Київ, КНУ ім. Т. Шевченка, 10 березня 2016 р.
ХXI Міжнародна науково–практична конференція науково–педагогічних працівників «Україна в євроінтеграційних процесах» – м. Київ, КиМУ, 16 березня 2016 р.
II Міжнародна науково практична конференція «Формування державотворчих якостей, національної гідності і гордості на козацько-лицарських традиціях українського народу в контексті стратегії національно-патріотичного виховання дітей і молоді» – м. Київ, ВМУ розвитку людини «Україна», 16 грудня 2016 р.
XII Всеукраїнська науково-практична конференція з проблем розвитку та функціонування державної мови «Українська мова в юриспруденції: стан, проблеми, перспективи», МВСУ НАВС, 30 листопада 2016 р.
«Наступність викладання літератури в загальноосвітньому закладі». Круглий стіл для вчителів словесників Дарницького району м. Києва. Київська інженерна гімназія, 30 жовтня 2018 року
Всеукраїнська науково-практична учнівсько-студентська конференція «Розвиток творчості особистості в сучасних умовах», Інститут педагогіки НАН України, 2 листопада 2018 року
Вебінар до Міжнародного дня рідної мови «Рідномовна і багатомовна освіта у контексті сталого розвитку суспільства», Київ, Інститут педагогічної освіти дорослих ім. Івана Зязюна НАПН України, 14 лютого 2019 року
Всеукраїнська наукова конференція «Орбіти художнього слова», присвячена 100-річчю доктора філологічних наук, професора В’язовського Григорія Андрійовича, м. Одеса, 4 – 5 квітня 2019 року
XVIII Міжнародна наукова конференція з актуальних проблем семантичних досліджень «Мова – текст дискурс: проблеми структури та семантики», м Харків, 15-16 травня 2019 року
ХХV Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні стратегії розвитку університету в контексті євроінтеграції», м. Київ, 21 – 22 травня 2020 року.
ХХVІ Міжнародна науково-практична конференція професорського-викладацького складу КиМУ, м. Київ, Київський міжнародний університет, березень 2021року
Науково-практична конференція Науково-навчального інституту журналістики, м. Київ, Київський міжнародний університет, березень 2021року.
Х Міжнародні Чичерінські читання. “Світова література в літературознавчому дискурсі ХХI століття”. Львів, Львівський національній університет імені Івана Франка, 12-13 жовтня 2017 року;
Міжнародна наукова конференція “Видовищні форми низової культури: літературні проекції”, Київ, КНЛУ, 16-17березня 2017 року;
II Міжнародна наукова конференція на пошану професора Валентини Іванівни Фесенко. Київ, КНЛУ, 15-16 березня 2018 року.
Міжнародна науково-практична конференція “Україна і світ: діалог мов та культур”. Київ, КНЛУ, 11-13 квітня 2018 року.
Міжнародна науково-практична конференція “До світу через мови”. Київ, КНЛУ, 20-22 березня 2019 року.
Міжнародна наукова конференція “Тіло як текст та текст тіла: тіло/тілесність у художньому та літературознавчому дискурсах”. Київ, КНЛУ, 28-29 березня 2019 року.
Міжнародна наукова конференція «Історична пам’ять і сучасність: дискурсивні проекції (до 100-річчя Акту злуки)», Київ, Інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 3-4 грудня 2019 року.
XIII Міжнародна конференція «Національна ідентичність в мові і культурі». Київ, Національний авіаційний університет, 02-03 квітня 2020 року відбулася в дистанційному режимі з використанням ІТ-технологій.
XIV Міжнародна конференція «Національна ідентичність в мові і культурі». Київ, Національний авіаційний університет, 21-22 квітня 2021 року відбулася в дистанційному режимі з використанням ІТ-технологій.
Науково-педагогічні працівники та студенти факультету є учасниками заходів за участю видатних діячів і роботодавців, проведених в КиМУ:
Комунікація та медіаосвіта в умовах військової агресії 17 березня 2023
Круглий стіл «Шевченко ‒ голос душі українського народу» 9 березня 2023
Створення Первинної організації Національної спілки журналістів України 28 лютого 2023
Наукова дискусія «Мотивація здобувачів освіти до навчання як складова академічної доброчесності» 28 лютого 2023
Пам’ятний виховний захід «Рік незламності, великодухості й звитяжності українського народу» 24 лютого 2023
Круглий стіл «Я знаю грамоту свободи – її підписують мечі!». Дебати «Взаєморозуміння по-російськи від «русского мира» 24 лютого 2023
Листи підтримки «Твій біль я серцем відчуваю…» 22 лютого 2023
Літературно-мовні командні змагання 22 лютого 2023
Науково-методичний семінар і круглий стіл «Роль рідної мови у формуванні людини-громадянина, згуртуванні нації й побудові держави» 21 лютого 2023
Захід-реквієм «Українська мова на барикадах» 20 лютого 2023
Науково-практичний семінар «Бібліографічні вимоги до оформлення списку використаних джерел у наукових дослідженнях» 15 лютого 2023
Науково-практичний семінар «Дослідження фонографічних засобів стилістики» 22 грудня 2022
Генезис української писемності та мови (з нагоди святкування Дня української писемності та мови), 11 листопада 2022 р., Київ, кафедра СФЗМ, Київський міжнародний університет.
Академічна доброчесність як дієвий інструмент забезпечення якості вищої освіти, 03 листопада 2022 р., Київ, кафедра СФЗМ, Київський міжнародний університет.
Концептуальні засади методики дистанційного навчання української мови іноземних студентів, 27 жовтня 2022 р., Київ, кафедра СФЗМ, Київський міжнародний університет.
Формування у студентської молоді державотворчих якостей, національної гідності та самобутності на козацько-лицарських традиціях українського народу в контексті стратегії національно-патріотичного виховання (до Дня захисника України), 14 жовтня 2022 р., Київ, кафедра СФЗМ, Київський міжнародний університет.
Інноваційні технології навчання української мови в умовах воєнних дій в Україні, 30 вересня 2022 р., Київ, кафедра СФЗМ, Київський міжнародний університет.
Майстер-класи щодо написання мотиваційного листа (для слухачів підготовчого відділення КиМУ), травень-червень 2022 р., Київ, Київський міжнародний університет.
Універсіада XXII, червень 2022 р., Київ, Київський міжнародний університет.
Круглий стіл «Культура комунікації в сучасному мовному просторі» (у форматі онлайн), березень 2022 р., Київ, Київський міжнародний університет.
Круглий стіл «Духовно-моральний розвиток особистості крізь призму поглядів, ідей Григорія Сковороди», 9 грудня 2021 р. (змішана форма проведення), Київ, Київський міжнародний університет / Центр позашкільної роботи «Північне сяйво»;
Методичний семінар «Особливості дистанційного навчання української мови та літератури», 29 листопада 2021 р., Київ, кафедра СФЗМ, Київський міжнародний університет;
Всеукраїнська олімпіада «Абітурієнт – 2022», 27 листопада 2021 р.(змішана форма проведення), Київ, Київський міжнародний університет;
Національний конкурс есе «Приватність в епоху цифрових технологій» (дистанційна форма проведення), 21 листопада 2021 р., Дніпровський гуманітарний університет;
Науковий семінар «Стилістичні засоби морфології» (дистанційна форма проведення), 18 листопада 2021 р., Київ, кафедра СФЗМ, Київський міжнародний університет;
Методичний семінар «Методика розробки різнорівневих завдань для підсумкового та модульного контролю за рівнем знань та вмінь студентів», 18 жовтня 2021 р., Київ, кафедра СФЗМ, Київський міжнародний університет;
Методичний семінар «Академічна доброчесність: міфічна концепція чи дієвий інструмент забезпечення якості вищої освіти?», 11 вересня 2021 р., Київ, кафедра СФЗМ, Київський міжнародний університет;
Методичний семінар «Рейтингова система оцінювання набутих студентами знань та вмінь у КиМУ в 2021/22 н.р.», 9 вересня 2021 р., Київ, кафедра СФЗМ, Київський міжнародний університет;
ХХVІ Міжнародна науково-практична конференція студентів, аспірантів, молодих учених «Розвиток студентської науки в умовах євроінтеграції: результати і перспективи» 20 травня 2021 р. (дистанційна форма проведення);
ХХVІ Міжнародна науково-практична конференція науково-педагогічних працівників «Проблеми професійної підготовки в умовах євроінтеграції освітнього процесу: погляд науковців і практиків» 25-26 березня 2021 р. (дистанційна форма проведення);
ХХV Міжнародна науково-практична конференція молодих вчених, аспірантів та студентів «Науковий потенціал та інновації: молодіжні ідеї та перспективи в умовах євроінтеграціних процесів» 28 – 29 травня 2020 року (дистанційна форма проведення);
ХХV Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні стратегії розвитку університету в контексті євроінтеграції» 21 – 22 травня 2020 року (дистанційна форма проведення);
Розвитку та активізації наукових і професійних інтересів студентів сприяє їхня участь у літературній студії «Хвиля», заснованій проф. І.П. Ющуком:
Літературна студія «Хвиля» – це коло шанувальників та майбутніх апологетів художнього українського слова; коло творчих новаторів; коло ентузіастів, покликаних творити нові світи, а отже – нову літературну реальність.
Основною метою діяльності літературної студії є творча самореалізація її учасників, підтримка творчої учнівської та студентської молоді, популяризація читання, сприяння розвитку різножанрової літератури.
Основні завдання діяльності літературної студії полягають у формуванні в студійців таких компетентностей:
пізнавальної, що забезпечує оволодіння основами літературознавчих та мовознавчих дисциплін;
практичної, що сприяє оволодінню навичками написання літературних творів різних жанрів і форм;
творчої, що забезпечує розвиток мистецької особистості, її мислення у процесі вирішення творчих та винахідницьких завдань, формування літературно-творчих здібностей, літературно-естетичного смаку, розуміння та сприйняття високохудожніх творів літератури, потреби особистості у творчій самореалізації;
соціальної, що передбачає виховання любові до рідної мови та літератури, розвиток громадсько-патріотичних почуттів, а також формування толерантності, позитивного ставлення до світогляду інших.
Цьому сприяють різноманітні форми роботи, зокрема заняття-огляди кращих зразків української та світової літератури, практичне з’ясування стилістичних можливостей засобів мови, зустрічі з цікавими людьми, участь у святкових заходах і творчих виступах тощо. Серед форм роботи літературної студії є зібрання її учасників та постійні прямі контакти між ними; спільне обговорення питань діяльності літстудії; безпосередня робота учасників над підготовкою та випуском чергового альманаху, що вміщуватиме їхні літературні доробки. У цьому контексті зауважимо, що вже видано вісім випусків альманаху «Хвиля», у яких вміщено найкращі твори літстудійців (34 автори) КиМУ. Альманахи здобули схвальні відгуки та високо оцінені в Національній спілці письменників України й у пресі.
Членом студії може стати студент чи учень будь-якого віку й спеціальності, головне – виявляти своє бажання до активної творчої праці!