ХХVІІІ Міжнародна науково-практична конференція науково-педагогічних працівників «Сучасні тенденції розвитку вищої освіти та академічного партнерства в умовах воєнного стану»

16.03.2023

16 березня 2023 року в Київському міжнародному університеті відбулося пленарне засідання щорічної традиційної ХХVІІІ Міжнародної науково–практичної конференції «Сучасні тенденції розвитку вищої освіти та академічного партнерства в умовах воєнного стану» (змішана форма проведення).

Робочими мовами конференції були: українська, англійська, польська.

МодераторМартиненко Світлана Миколаївна, д.пед.н., професор, проректор з науково-педагогічної роботи

Основними питаннями для обговорення було визначено такі: cучасні світові та європейські практики у вищій освіті, інноваційні технології навчання в умовах євроінтеграції освітніх систем, організація освітнього процесу в закладах вищої освіти України, принципи академічного партнерства в умовах воєнного часу, розвиток наукової та інноваційної діяльності в освіті, пріоритетні напрями реформування системи медичної освіти, комунікація та медіаосвіта в умовах військової агресії, штучний інтелект і нові виклики цифровізації освіти в умовах воєнного стану.

У конференції взяли участь науково–педагогічні працівники як із закордону (Польща, Німеччина, Болгарія, Литва, Грузія), так із 23 ЗВО і 13 ЗЗСО різних регіонів України (Київ, Суми, Хмельницький, Черкаси, Умань, Запоріжжя, Ніжин, Полтава, Дніпро, Маріуполь, Донецьк, Івано–Франківськ, Могилів–Подільський, Львів, Мукачево, Одеса).

На початку засідання зі вступним словом до учасників конференції звернувся президент Київського міжнародного університету, професор Хачатур Володимирович Хачатурян, побажавши всім плідної та конструктивної дискусії, вільного обміну думками, висловивши впевненість у тому, що Українська держава стане переможницею у цій воєнній агресії, а національна система освіти матиме змогу євроінтегруватися у світовий та європейський освітній простір.

Вітання з щирими словами подяки за запрошення та можливість взяти участь у науково–практичному заході надійшли також на адресу Університету від колективу Вищої школи бізнесу в Домброві Гурнічі (Республіка Польща) та Посольства Литовської Республіки в Україні.

Присутні з зацікавленістю взяли участь в обговоренні основних аспектів розвитку і функціонування національної системи освіти та партнерства в умовах воєнного стану, адже ці проблеми не можуть не хвилювати наукову та освітянську спільноту. Кожен із нас робить свій посильний внесок у Перемогу, захищаючи цінності всього світу, виборюючи свободу та незалежність.

На пленарному засіданні своїми міркуваннями та шляхами вирішення проблем поділилися Протоієрей Віталій Клос (проректор з наукової роботи, професор Київської православної богословської академії), Сисоєва Світлана Олександрівна (д.пед.н., професор, дійсний член (академік) НАПН України, Президія НАПН України, академік–секретар Відділення філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки), Павловський Сергій Анатолійович (д.мед.н., доцент, голова Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації), Даниленко Сергій Іванович (д.політ.н., професор, завідувач кафедри міжнародних комунікацій та комунікативних технології ННІ Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка), Нестеряк Юрій Васильович (д.держ.упр., професор, завідувач кафедри соціальних комунікацій та аудіовізуального мистецтва ННІ журналістики, кіно і телебачення КиМУ), Шергін Сергій Олександрович (д.політ.н., професор, професор кафедри міжнародних відносин та туризму КиМУ), Савченко Валентин Михайлович (д.мед.н., професор, завідувач кафедри фізичної терапії та ерготерапії Київського університету імені Бориса Грінченка).

Обмін ідеями та досвідом відбувся у жвавій та активній дискусії, що вкотре підтвердило, що українська освіта продовжує свій невпинний розвиток у міжнародному освітньому середовищі, незважаючи на складні умови сьогодення та вимушену боротьбу з зовнішнім агресором. Меморандум за підсумками роботи конференції буде перспективним для вдосконалення вищої освіти, її якості, а також сприятиме розвитку академічного партнерства.