Положення про інтелектуальну гру-тренінг «Майбутній психолог»
Гра проводиться серед учнів 10-11-х класів.
Склад команди – 5 осіб.
Для участі у грі за тиждень до початку змагань необхідно подати заявку за такою формою:
- Назва команди, № школи, повна адреса школи.
- Прізвища, імена, по батькові членів команди, повна домашня адреса, контактний телефон.
- Прізвище, ім’я, по батькові тренера команди.
- Прізвище, ім’я, по батькові директора школи, робочий контактний телефон.
Мета гри–тренінгу – ознайомлення зі спеціальністю: "психологія" Інституту лінгвістики та психології КиМУ.
- розвиток комунікативних вмінь;
- формування емпатійних здібностей;
- вдосконалення рівня довіри до оточуючих;
- розвиток емоційної відкритості;
- розвиток здатності розуміння відчуттів іншого;
- зняття емоційної напруги;
- створення сприятливого психологічного клімату та доброзичливої атмосфери.
Правила гри
Інтелектуальна гра – тренінг „Майбутній психолог” проходить у три етапи, другий етап складається із 3 вправ.
І Етап. Домашнє завдання
Рекламна кампанія. Завдання створити й презентувати сценарій рекламного ролика школи.
- команди представляють рекламний ролик своєї школи з її особливостями;
- капітан команди презентує та коментує свій ролик;
- час презентації – 5 хв.
Оцінюється оригінальність ідеї, її творче втілення, врахування психологічних особливостей, авторська майстерність, культура мовлення.
Максимальна кількість балів – 10.
ІІ Етап.
- 1. Вправа „Представ себе і свою групу”. Знайомство учасників груп. Обрання капітана команди. Учасникам пропонується протягом 5 хвилин відрекомендувати себе групі, виявити особливості своєї групи та обрати лідера у групі. Особливо наголосити на тому, чим на вашу думку, ваша група є унікальною та особливою. Вправа передбачає групове обговорення.
- 2. Вправа “Збір рукостискань”.Учасникам пропонується зібрати якомога більше рукостискань у всіх присутніх. По закінченню визначають переможця.Під час аналізу вправи можна задати наступні питання: „Хто скільки зібрав рукостискань?”; „Чому хтось зібрав більше, а другий менше?”; „Чим відрізняється той, хто зібрав велику кількість потискань, від тих, хто зібрав їх менше?”.
- 3. Вправа “Складні ситуації”. Учасники сидять по колу. Обирають для кожної ситуації по 1-2 учасника, які демонструють невербальними засобами запропоновану ситуацію учасникам іншої команди.
Теми для демонстрації:
- “Прохання”. Учаснику потрібно щось попросити дуже важливе для себе у людини, яка не відразу схильна задовольнити його прохання.
- “Вимога”. Потрібно спробувати щось вимагати у людини, яка не схильна виконати цю вимогу.
- “Образа”. Потрібно висловити свою образу іншій людині, яка, можливо, вважає, що вона цілком заслужена.
- “Невдоволення”. Потрібно показати своє невдоволення людині, котра вважає, що поступила правильно.
- “Знайомство”. Розіграти ситуацію знайомства з незнайомою людиною в різноманітних ситуаціях: в парку; на зупинці; на іспиті; на відпочинку тощо.
- “Важка розмова”. Учаснику необхідно розіграти перед групою розмову, яка є для нього важкою чи неприємною. При цьому важливо відмітити той момент, що йому доводиться спілкуватися з неприємною для нього людиною, але розмова повинна завершитися конструктивно.
- “Агресія”. Продемонструвати агресивну поведінку по відношенню до іншої людини.
ІІІ Етап. Творче завдання
Створити колаж образу-типажу сучасного психолога чи соціального працівника за допомогою малювання, аплікації, журнальних та газетних вирізок.
Приклад образу-типажу:
- дитячий психолог;
- психолог-консультант;
- військовий психолог;
- клінічний психолог;
- спеціаліст з профвідбору та профорієнтації;
- психоаналітик;
- соціальний працівник.
Підведення підсумків
Наприкінці гри-тренінгу всім учасникам групи пропонується поділитися своїми враженнями відносно проведеної роботи, висловити свої побажання всім присутнім та ведучим, зробити зауваження щодо недоліків у груповій роботі. Починати висловлювання можна фразами: „Ця гра допомогла мені...”, „В ході гри-тренінгу я навчився...”, „У роботі мені не вистачало чи заважало...”, „Завдяки грі я став...” тощо.
Після висловлювань всіх учасників гри-тренінгу, ведучий підсумовує все сказане, оголошує переможців члени журі.
Оцінюється загальна активність групи, включеність у роботу, швидкість реакцій, кількість правильних відповідей, оригінальність та творчий підхід до виконання завдань та вправ.