Рисунок має необмежені можливості для творчого розвитку людини, формування її естетичного смаку і художніх потреб. Рисунок як самостійний вид мистецтва з давніми традиціями і багатовіковою історією є однією з профілюючих дисциплін для підготовки студентів напрямів «Будівництво та архітектура» і «Мистецтво».
Процес створення рисунку передбачає встановлення постійного і тонкого візуального і понятійного зв'язку між предметом зображення і тим, хто малює, між усіма елементами натури і малюнку. Ці зв'язки встановлюються знанням усього процесу малювання.
При малюванні з натури автор зображує на площині об'ємну фігуру предметів натури. Під час малювання відбувається активний процес пізнання об'єкту зображення, його конструкції, форми й того, як він уявляється в просторі, процес вивчення та засвоєння того, як зобразити цей простір, об'єкт, форму на площі паперу, щоб на зображенні ілюзорно вірно сприймались якості натури, за якою спостерігають.
Мета творчого конкурсу з рисунку полягає в необхідності перевірити уміння бажаючих скомпонувати малюнок, передати пропорції натури, засобами тональних відношень передати форму, фактуру й матеріальність постановки, домогтися тональної завершеності.
На конкурсі бажаючим пропонується виконати рисунок, у якому необхідно визначити об'ємно-конструктивну побудову, витримати пропорції, передати матеріал постановки.
Рисунок виконується на аркуші формату А3, графітними олівцями або акварельними красками.
Складові оцінки | Умови оцінки | Оцінка в балах |
---|---|---|
Композиція на аркуші формату А3 | Композиція рисунка на аркуші з урахуванням розмірів, відношення до центра аркуша | 20 |
Виявлення об'єму | Передача за допомогою світлотіні об'єму предметів та їх частин, співвідношення світлотіньової проробки, рефлексів, власних і падаючих тіней | 10-20 |
Пропорції і перспективна побудова | Вірність пропорцій при побудові об'єму предметів з урахування перспектив | 32-40 |
Техніка виконання | Володіння технікою графіки, якість штрихування, володіння, тоном для передачі ефектів повітряної перспективи, матеріалу натури< | 10-20 |
Всього | 100 |
Конкурсне завдання з композиції має за мету розкриття активних творчих пошуків школярів, творчої фантазії та інтуїтивних здібностей, вміння організувати двовимірний і тривимірний простір, побудувати цілісну та врівноважену композицію, правильно передати пропорції, масштабність і взаємозв'язки основних частин і елементів композиції.
Завдання побудовано на методичних взаємопов'язаних завданнях з компоновки простих геометричних тіл (куб, циліндр, призма тощо) за визначеною темою («статична композиція», «динамічна композиція», «монолітність» тощо).
Завдання з композиції виконується на аркуші формату А3 олівцями.
Робота з композиції виконується на аркуші ватману формату А3 олівцями. Лінії побудови зберігаються.
Складові оцінки | Умови оцінки | Оцінка в балах |
---|---|---|
Організація двовимірного простору | Оцінюється розміщення елементів рисунку на аркуші з урахуванням розмірів рисунку, відношення до центру аркушу в залежності від ракурсу, щільності графічного зображення | 5-10 |
Організація тривимірного простору | Оцінюється композиційна ідея організації тривимірного простору із завданих геометричних тіл за заданою темою (динамічна, статична композиція тощо), правильність розміщення елементів композиції на площині, у просторі і відносно один до одного з точки зору вираження основної композиційної ідеї | 10-20 |
Пропорції і перспективна побудова елементів композиції у просторі |
| 32-60 |
Пропорції, співвідношення елементів і композиції | Оцінюється сорозмірність елементів композиції, їхнє взаєморозташування для вираження оригінальності ідеї композиції | 10-20 |
Техніка виконання | Оцінюється володіння технікою олівцевої графіки, якість нанесення штрихування, прямих ліній, використання тонової графіки для передачі ефектів повітряної перспективи | 5-10 |
Всього | 120 |