Майстер-клас від видавництва «Смолоскип»

Як часто ми замислюємося над тим, а хто власне допомагає автору випустити його твір у світ?.. Як це відбувається?..

30 листопада 2016 року в Інституті журналістики Київського міжнародного університету відбулася зустріч з Ольгою Починайко, керівником відділу маркетингу українського незалежного видавництва «Смолоскип» (організатор - завідувач кафедри соціальних комунікацій - к.філол.н., професор Чебанова О.Є.).

Пані Ольга розповіла студентам історію виникнення видавництва «Смолоскип», яке було засноване 1967 року в місті Балтимор, США. У США «Смолоскип» видавав дисидентську і правозахисну літературу, твори українських письменників, репресованих сталінським режимом. Після здобуття Україною незалежності видавництво перенесло свою діяльність до України.

Нині унікальність діяльності видавництва полягає в тому, що «Смолоскип» принципово не береться за масові комерційні твори, а навпаки, видає дебютні книжки маловідомих, молодих, проте перспективних авторів. Саме «з-під крила» видавництва вперше на українському книжковому ринку з’являються такі імена, як Сергій Жадан, Тарас Прохасько та ін.

Гостя акцентувала увагу на те, що починаючи з 1993 року, видавництво «Смолоскип» проводить конкурс серед українських літераторів віком від 18 до 30 (поезія) та 35 (проза) років. До участі приймаються написані українською мовою, раніше не публіковані поетичні, прозові, драматичні твори, а також художні твори для дітей. Твори лауреатів І і II премій видавництво публікує окремими книжками, а твори лауреатів III і IV премій і кращі ненагороджені твори можуть з’явитися друком в антологіях і збірниках "Смолоскипа". Тож, пані Ольга виявила сподівання, що і серед студентів-журналістів КиМУ є автори-початківці і запросила молодь брати участь у конкурсі.

Одним із видів діяльності видавництва є організація презентацій і літературних вечорів, присвячених творчості українських письменників (Микола Хвильовий, Микола Руденко, Докія Гуменна…), театральних діячів (Лесь Курбас) не тільки в Україні, але і в Америці, Канаді.

Після майстер-класу студенти оглянули виставку-ярмарок видань «Смолоскипа» та придбали у свою домашню бібліотеку книжку, яка зацікавила.

Хід зустрічі висвітлювали журналісти телепрограми «Студентський квиток».

КиМУ КиМУ КиМУ КиМУ