Майстер-клас з арт-терапії для студентів-психологів КиМУ

Сотні років люди намагаються знайти шлях до розуміння власного внутрішнього «Я», до розв'язання внутрішніх конфліктів і гармонії із собою та світом. Одним з найпопулярніших методів виконання цих завдань у сучасній психології є технологія арт-терапії, використання якої у психологічній практиці відоме ще з кінця ХІХ – початку ХХ століття. Одним з перших, хто окреслив значення образотворчого мистецтва у психологічному оздоровленні людини, був швейцарський психолог Карл Юнг.

Нині різного роду творчі заняття, зокрема – малювання, ліпка, аплікація та ін., допомагають людині винести на поверхню, наприклад на лист паперу, усе те потаємне, що вона не усвідомлює, але що впливає на її емоційний і душевний стан.

Ознайомити з методикою арт-терапії, навчити використовувати її не лише у психологічній практиці, але й у роботі над собою, був покликаний майстер-клас директора Інституту психології та соціально-політичних наук КиМУ, професора Пилипенка О.І., який він провів для студентів І-ІІ курсів спеціальності «Психологія» 5 листопада 2014 року. Захід відбувся в межах програми Департаменту освіти і науки, молоді та спорту КМДА від 12 березня 2014 року щодо стабілізації соціально-психологічного клімату в навчальних закладах Києва, якою у Святошинському районі м. Києва керує Пилипенко О.І.

На основі авторської концепції арт-терапії «Золотий перетин», викладеної в низці статей і наукових праць, Олександр Іванович зосередив увагу учасників тренінгу на практичному аспекті цього напрямку психології, а також на теоретичній основі концепції, а саме:

  • на першому етапі (1/3 часу) пацієнт орієнтується на вимальовування проблеми чи негативного стану;
  • другий етап (2/3 часу) передбачає створення композиції з оптимістичних кольорів, зображень.

Такий підхід дозволяє людині не просто активізувати внутрішні ресурси для розвитку особистості, але й отримати досвід позитивних переживань, адже арт-терапія справляє лікувальний ефект вже від самого процесу творчості, навіть якщо людина не розуміє механізму лікувального впливу на неї.

За словами студентів, арт-тренінг допоміг на практиці закріпити теоретичні знання, усвідомити, що перед пацієнтом не стоїть завдання намалювати красиво, а висловити накопичений негатив і стрес за допомогою творчості.

КиМУ КиМУ КиМУ КиМУ КиМУ КиМУ