Зустріч з представниками Фонду К. Аденауера в Україні та редактором німецької газети

23 квітня 2013 року студенти Інституту журналістики Київського міжнародного університету (IV курс) стали учасниками зустрічі з представниками Фонду Конрада Аденауера в Україні (керівник Фонду – пані Габріеле Бауманн), надзвичайно цікавого спілкування з видавцем німецької газети «Франкфуртер Альгемайне Цайтунг» паном Вернером Д'Інка.

Організатори зустрічіАкадемія української преси (президент – проф. Іванов В.Ф.), Інститут журналістики КиМУ (директор – проф. Зикун Н.І.).

На початку зустрічі пані Г.Бауманн познайомила студентів з діяльністю Фонду Конрада Аденауера, який підтримує в межах міжнародного співробітництва економічні, політичні й соціальні процеси в понад 120 країнах світу, керуючись при цьому принципами вільної демократії, виступає за свободу, справедливість і солідарність.

Починаючи з 1994 року, Представництво Фонду в Україні супроводжує процес політичних та економічних перетворень в Україні, підтримує зусилля України щодо європейської інтеграції. За ці роки реалізовано понад 500 проектів, направлених на підтримку демократичних перетворень в Україні, ствердження вільних ЗМІ та консолідації демократичних інститутів. Фонд організовує круглі столи, конференції, дискусії, семінари та зустрічі, надає стипендії для навчання в університетах Німеччини.

Найбільше значення Фонд надає стабілізації та розвитку плюралістичних мас-медіа в Україні, ділячись великим міжнародним досвідом у галузі ЗМІ. Саме ролі журналістів, впливу преси на події в суспільстві присвятив свій виступ Вернер Д'Інка, випускаючий редактор однієї з найвпливовіших щоденних німецьких газет «Франкфуртер Альгемайне Цайтунг».

Розмова з паном Вернером Д'Інка – суцільне задоволення: доброзичливий, усміхнений, з гумором, закоханий у професію журналіста, відчувається його непідробний інтерес до подій, що відбуваються в Україні. Він вважає, що 34 тис. зареєстрованих газет в Україні проти 400 у Німеччині не є великим здобутком, важливіше яким попитом вони користуються, що в великій мірі залежить від якості журналістської роботи. Наприклад, він порівняв рівень щоденної реалізації найпопулярніших німецьких видань Die Zeit, журналу «Шпігель», «Зюддойче Цайтунг» і газети «Франкфуртер Альгемайне Цайтунг», 3 млн. екземплярів якої реалізуються щоденно в країні. Це видання для людей думаючих, популярне в середовищі так званих лідерів громадської думки. До такої цільової групи видань в Україні пан Вернер відніс українську газету «Дзеркало тижня». Чимало уваги німецька газета «Франкфуртер Альгемайне Цайтунг» приділяє висвітленню та аналізу подій у світі. Що стосується України, то за останні роки, від початку 2003-го, про Україну в газеті згадувалось у понад 600 матеріалах – як безпосередньо присвячених стану української політики, економіки, культури, так і в тих, де про нашу державу йшлось у контексті іншої теми. Німецький гість звернув увагу майбутніх журналістів на важливих складників успіху газети, а саме: аналітичність матеріалу, новизна, оригінальність викладу матеріалу, візуальне сприйняття читачами матеріалу.

Виступ пана Д'Інка викликав інтерес у студентів, подальша зустріч перейшла в дискусію. Майбутніх журналістів цікавили питання структури та чинної системи керівництва газети «Франкфуртер Альгемайне Цайтунг», чи за 30 років його діяльності як журналіста зустрічалися факти так званої «замовленої» преси, які жанри переважають у ЗМІ Німеччини, рівень заробітку журналістів, що, на його думку, сприяє утвердженню незалежної преси в суспільстві, та ін.

КиМУ
КиМУ КиМУ
КиМУ КиМУ КиМУ КиМУ