Міжнародна науково-практична конференція в межах проекту «Польська допомога»

У межах міжнародного проекту «Польська допомога» 5–6 листопада 2013 р. у Київському міжнародному університеті відбувся другий заключний етап міжнародної науково-практичної конференції на тему: «Підтримка розвитку академічних бізнес-інкубаторів в Україні».

Організатор конференції – Центр міжнародних зв’язків КиМУ, д.т.н., професор Самотокін Б.Б.; кафедра міжнародної інформації та інформатики, завідувач – доцент Рябоштан Є.В.

У роботі конференції взяли участь:
координатор міжнародного проекту «Польська допомога» Томаш Чубара (Польща); тренер бізнес-інкубатора Роберт Жарковскі (Польща); засновник «Fryday International Network of Cosmopolitan Professionals» Андерс Остлунд (Швеція); президент «Global Technology Foundation» Олексій Анілін (Україна); канд. наук з держ. управ., завідувач кафедри економіки та менеджменту, доцент Мягкова О.В.; к.е.н., завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, доцент Матусова О.М.; студенти-члени бізнес-інкубатору КиМУ «Фабрика ідей», учасники першого етапу даної конференції, яка відбулась улітку 2013 р. у м. Щецин (Польща).

Познайомившись із досвідом діяльності бізнес-інкубаторів у Польщі як інструменту підтримки малого бізнесу на ранній стадії його створення та пройшовши тренінги під керівництвом відомих польських фахівців, члени команди КиМУ в перший день роботи конференції представили її учасникам цікаву інформацію про реалізацію інноваційних ідей творцями відомих нині брендів, наприклад:

  • мережа «МакДональдз» – ідея створення Рея Крока, «Ferrero Rocher», «Nutella», «Kinder Eggs» – ідея Мішеля Ферреро, компанія «Аmazon.com» – ідея Джеффа Бізоса (Марія Тітова – студентка III курсу спеціальності країнознавство);
  • створення успішного бізнес-плану з усіма його складниками: мета, тип, сектор проекту, фактори впливу ринку, фінансовий сектор, очікувані результати (Муратов Азіз – студент IV курсу спеціальності міжнародна інформація);
  • національна програма розвитку підприємництва, фактори, які гальмують його розвиток (Денисюк Жанна – студентка III курсу спеціальності міжнародні економічні відносини) та ін.

Роботу другого дня конференції відкрив професор Самотокін Б.Б. У своєму виступі він відзначив роботу студентів-консультантів бізнес-інкубатора КиМУ «Фабрика ідей», які вже майже рік успішно працюють у проекті, сприяють поширенню ідей бізнес-інкубації для професійної підготовки студентів та вручив сертифікати міжнародного проекту «Польська допомога» Денисюк Жанні, Друзенко Анастасії, Муратову Азізу, Піндюрі Ірині, Тітовій Марії, Левчук Яні.

Запропонована модератором конференції, помічником ректора КиМУ Борисенком Д.О. модель роботи конференції передбачала, крім академічних доповідей, презентацію студентами власних бізнес-ідей, обмін думками, дискусію. Зацікавленість учасників викликала презентація проекту студента II курсу спеціальності міжнародне право Дмитра Полянського під назвою «A.I.S.» («Рекламуємо, це – соціально»), стартап-ідеєю якої була реклама в соціальних мережах. Присутніми досвідченими тренерами презентація була схвально прийнята і під час дискусії були висловлені зауваження: не зовсім чітко показані в презентації переваги саме цього проекту порівняно з існуючими такого типу; немає команди, але відомо, що інвестор вкладає гроші не в бізнес, а в команду; не представлені шляхи реалізації програми на найближчі 6 місяців.

Під час дискусії знайшли відображення запитання до гостей, зокрема: які проблеми мали місце при заснуванні мережі «FRYDAY»?; як можна порівняти умови для ведення бізнесу в Україні та Швеції? (запитання Андерсу Остлунду, Швеція); що потрібно для того, щоб стати успішним? (запитання Олексію Аніліну, Україна) та ін.

Підводячи підсумки конференції, її учасники дійшли висновку, що цікавий і оригінальний проект може стати запорукою успіху на ринку, але без початкового бачення бізнесу в перспективі декількох років, команди однодумців, розуміння свого продукту, стратегії та ніші на ринку неможливо втілити навіть найперспективніші ідеї. А для того, щоб цьому навчитись, радимо всім використати можливості бізнес-інкубатора «Фабрика ідей» КиМУ.

КиМУ КиМУ КиМУ КиМУ КиМУ КиМУ
КиМУ КиМУ
КиМУ КиМУ КиМУ
КиМУ КиМУ КиМУ