Інтелектуальні ігри - «Менеджер»

Положення про інтелектуальну гру «Менеджер»

УЧАСНИКИ ГРИ:

Гра проводиться серед команд, у складі яких учні 10-11 класів. Кожна з команд представляє новостворену фірму (компанію). Для подальшого розвитку компанія потребує інвестицій в розмірі 2 млн. грн. Ці кошти або їх частину можна заробити, взявши участь в інтелектуальній грі “Менеджер”.

Склад команди – 5 гравців. Команду очолює капітан, він же є президентом компанії. Решта чотири гравці представляють адміністративний апарат компанії: технічний директор (помічник президента з питань виробництва), фінансовий менеджер, менеджер з маркетингу, менеджер по персоналу.

Для участі у грі за тиждень до початку змагань капітан команди (школа) подає заявку на участь у грі за такою формою:
  • Назва команди, № школи, повна адреса школи.
  • Прізвища, імена, по батькові членів команди, домашня адреса, контактний телефон.
  • Прізвище, ім’я, по батькові тренера команди.
  • Прізвище, ім’я, по батькові директора школи, контактний телефон.

ПРАВИЛА ГРИ:

1. Тематика гри і зміст питань не виходять за межі шкільної програми з “Основ економіки”, стосуються проблем підприємництва і охоплюють такі розділи, як “Менеджмент”, “Маркетинг”, “Фінанси”, “Економіка фірми”.

2. Змагання проходить в три етапи:

І. ВІКТОРИНА

Завдання полягає у визначенні теоретичної підготовки учасників гри, володінні ними економічними поняттями та категоріями.

  • Кожен гравець команди отримує по одному питанню, на яке має дати однозначну відповідь (час на командну відповідь – 5 хвилин).
  • Якщо гравець дає неправильну відповідь, то інші учасники команди не мають права відповіді на це питання.
  • За правильну відповідь команда отримує один бал. Один бал дорівнює 100 тис. грн.
  • Максимальна кількість балів у вікторині – 5, що еквівалентно 500 тис. грн.
  • Якщо є підказка із зали, питання знімається.
  • Переможцем вікторини є команда, яка набере найбільшу кількість балів.
ІІ. СИТУАЦІЙНА ВПРАВА

Завдання полягає у визначенні вміння застосовувати теоретичні навички на практиці, стратегічно мислити, приймати управлінські рішення.

  • Команди мають представити своє бачення вирішення конкретної бізнесової кризової проблеми (ситуації).
  • На обдумування проблеми та визначення власної позиції команди мають 15 хвилин. На представлення своєї стратегії – 7 хвилин.
  • Кожна команда має право поставити команді-супернику одне запитання (15 сек.).
  • Відповідь на запитання – 30 сек.
  • Оцінюється стратегічний підхід до вирішення проблеми, аргументація, логіка викладу, культура мовлення.
  • Максимальна кількість балів – 5, що еквівалентно 500 тис. грн.
  • Переможцем ІІ етапу є команда, яка набере найбільшу кількість балів.
ІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Команди мають представити та захистити Бізнес-ідею компанії, яку вони представляють. На початку слід зазначити стратегічну сферу бізнесу (сфера майбутньої діяльності) та місію організації (місія формується як відповідь на питання «Хто ми, що ми робитимемо, куди рухатимемося?»).

Бізнес-ідея повинна включати:

  • Потреби ринку (характер і потреби споживчого попиту).
  • Внутрішні здібності (кількісний та професійний склад персоналу).
  • Умови здійснення бізнесу (ресурси підприємства та їхня структура).
  • Можливості розвитку підприємства (стратегічні орієнтири розвитку даного виду бізнесу).

Час на представлення домашнього завдання – 8-10 хвилин.
Оцінюється актуальність проекту, його життєздатність, аргументація, логіка викладу, культура мовлення.
Максимальна кількість балів за домашнє завдання – 10 (еквівалент – 1 млн. грн.).
Переможницею змагань вважається команда, яка набрала максимальну кількість балів.

Учасники та переможці гри

13 листопада 2010 року 12 листопада 2011 року 10 листопада 2012 року 15 листопада 2013 року