Інтелектуальні ігри - «Майбутній психолог»

Положення про інтелектуальну гру-тренінг «Майбутній психолог»

Гра проводиться серед учнів 10-11-х класів.

Склад команди – 5 осіб.

Для участі у грі за тиждень до початку змагань необхідно подати заявку за такою формою:
  • Назва команди, № школи, повна адреса школи.
  • Прізвища, імена, по батькові членів команди, повна домашня адреса, контактний телефон.
  • Прізвище, ім’я, по батькові тренера команди.
  • Прізвище, ім’я, по батькові директора школи, робочий контактний телефон.

Мета гри–тренінгу – ознайомлення зі спеціальністю: "психологія" Інституту лінгвістики та психології КиМУ.

  • розвиток комунікативних вмінь;
  • формування емпатійних здібностей;
  • вдосконалення рівня довіри до оточуючих;
  • розвиток емоційної відкритості;
  • розвиток здатності розуміння відчуттів іншого;
  • зняття емоційної напруги;
  • створення сприятливого психологічного клімату та доброзичливої атмосфери.

ПРАВИЛА ГРИ

Інтелектуальна гра – тренінг „Майбутній психолог” проходить у три етапи, другий етап складається із 3 вправ.

І ЕТАП. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Рекламна кампанія. Завдання створити й презентувати сценарій рекламного ролика школи.

  • команди представляють рекламний ролик своєї школи з її особливостями;
  • капітан команди презентує та коментує свій ролик;
  • час презентації – 5 хв.

Оцінюється оригінальність ідеї, її творче втілення, врахування психологічних особливостей, авторська майстерність, культура мовлення.

Максимальна кількість балів – 10.

ІІ ЕТАП.

1. Вправа „Представ себе і свою групу”.

Знайомство учасників груп. Обрання капітана команди.

Учасникам пропонується протягом 5 хвилин відрекомендувати себе групі, виявити особливості своєї групи та обрати лідера у групі. Особливо наголосити на тому, чим на вашу думку, ваша група є унікальною та особливою. Вправа передбачає групове обговорення.

2. Вправа “Збір рукостискань”.

Учасникам пропонується зібрати якомога більше рукостискань у всіх присутніх. По закінченню визначають переможця.

Під час аналізу вправи можна задати наступні питання: „Хто скільки зібрав рукостискань?”; „Чому хтось зібрав більше, а другий менше?”; „Чим відрізняється той, хто зібрав велику кількість потискань, від тих, хто зібрав їх менше?”.

3. Вправа “Складні ситуації”.

Учасники сидять по колу. Обирають для кожної ситуації по 1-2 учасника, які демонструють невербальними засобами запропоновану ситуацію учасникам іншої команди.

    Теми для демонстрації:
    1. “Прохання”. Учаснику потрібно щось попросити дуже важливе для себе у людини, яка не відразу схильна задовольнити його прохання.
    2. “Вимога”. Потрібно спробувати щось вимагати у людини, яка не схильна виконати цю вимогу.
    3. “Образа”. Потрібно висловити свою образу іншій людині, яка, можливо, вважає, що вона цілком заслужена.
    4. “Невдоволення”. Потрібно показати своє невдоволення людині, котра вважає, що поступила правильно.
    5. “Знайомство”. Розіграти ситуацію знайомства з незнайомою людиною в різноманітних ситуаціях: в парку; на зупинці; на іспиті; на відпочинку тощо.
    6. “Важка розмова”. Учаснику необхідно розіграти перед групою розмову, яка є для нього важкою чи неприємною. При цьому важливо відмітити той момент, що йому доводиться спілкуватися з неприємною для нього людиною, але розмова повинна завершитися конструктивно.
    7. “Агресія”. Продемонструвати агресивну поведінку по відношенню до іншої людини.
ІІІ ЕТАП. ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ

Створити колаж образу-типажу сучасного психолога чи соціального працівника за допомогою малювання, аплікації, журнальних та газетних вирізок.

    Приклад образу-типажу:
  • дитячий психолог;
  • психолог-консультант;
  • військовий психолог;
  • клінічний психолог;
  • спеціаліст з профвідбору та профорієнтації;
  • психоаналітик;
  • соціальний працівник.
Підведення підсумків

Наприкінці гри-тренінгу всім учасникам групи пропонується поділитися своїми враженнями відносно проведеної роботи, висловити свої побажання всім присутнім та ведучим, зробити зауваження щодо недоліків у груповій роботі. Починати висловлювання можна фразами: „Ця гра допомогла мені...”, „В ході гри-тренінгу я навчився...”, „У роботі мені не вистачало чи заважало...”, „Завдяки грі я став...” тощо.

Після висловлювань всіх учасників гри-тренінгу, ведучий підсумовує все сказане, оголошує переможців члени журі.

Оцінюється загальна активність групи, включеність у роботу, швидкість реакцій, кількість правильних відповідей, оригінальність та творчий підхід до виконання завдань та вправ.

Учасники та переможці гри

9 жовтня 2010 року 8 жовтня 2011 року 8 листопада 2011 року 10 листопада 2012 року 17 жовтня 2014 року 3 березня 2015 року 22 грудня 2015 року