Кафедра слов'янської філології та загального мовознавства
Кафедра слов’янської філології та загального мовознавства (СФЗМ) – це загальноуніверситетський навчально-виховний та науково-дослідний структурний підрозділ Інституту журналістики, кіно і телебачення, який було створено з перших днів функціонування Університету.
З 1994 року по 2021 рік кафедру очолював професор Іван Пилипович Ющук (1932 р. - 2021 р.) – видатний лінгвіст, педагог-новатор, перекладач та активний громадський діяч, який усе своє життя присвятив наполегливій боротьбі за українську мову, українську незалежність й суверенність, був відданий справі розбудови та процвітання Київського міжнародного університету до останніх днів свого життя. З вересня 2021 р. кафедру СФЗМ очолила Кузьмич О.А. – канд.пед.наук, доцент, автор понад 30 науково-педагогічних статей, розробник посібників, курсів лекцій та методичних рекомендацій.
Мета кафедри – викладання фахових навчальних дисциплін полягає у формуванні національно свідомої, духовно багатої особистості з планетарним мисленням, яка володітиме вміннями й навичками вільно, комунікативно доцільно користуватися засобами мови, – її стилями, типами, формами, жанрами в усіх видах навчальної та майбутньої професійної мовленнєвої діяльності; у розвитку ключових і предметних компетентностей особистості, здатної обрати для задоволення своїх інтелектуальних, духовних, естетичних та соціальних потреб якісний твір української літератури, дати йому адекватну оцінку, виявити власну читацьку рефлексію; у вихованні творчої особистості з високим рівнем загальної культури та гуманістичним світоглядом.
Науково-педагогічний склад кафедри – це високопрофесійні фахівці, серед яких кандидати наук та доценти:
Кузьмич О.А. – канд.пед.наук, доцент, завкафедри (наукові інтереси – актуальні проблеми педагогічної теорії і практики, дидактики, мовознавства; сучасна українська мова, практична стилістика, основи редакторської майстерності);
Ребманн Д.В. – доцент, автор навчальних посібників з латинської мови (наукові інтереси – латинська мова, германська філологія; українсько-польські стосунки, лінгвістичні та краєзнавчі аспекти мовотворення);
Добровольська Ю.С. – викладач української мови (наукові інтереси – актуальні проблеми лінгвістики; українська мова за професійним спрямуванням; стилістика української мови; основи редакторської майстерності);
Опанасюк А.О. – викладач української мови й літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми мовознавства, методика викладання української мови й літератури в середній школі; українська мова; українська мова за професійним спрямуванням; українська література);
Лєднік О.С. - викладач української мови й літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми мовознавства, методика викладання української мови й літератури в середній школі);
Сальнікова В.О. – викладач української мови й літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми лінгвістики; методика викладання української мови й літератури в середній школі; специфіка викладання української мови й літератури в освітніх закладах ІV рівня акредитації);
Бакіна Т.С. – канд.філ.наук, доцент, викладач української мови, зарубіжної та української літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми літературознавства й мовознавства; фольклор, методика викладання української мови й літератури в середній школі; українська мова та література, зарубіжна література);
Александрович Т.З. – канд.філ.наук, доцент, викладач української мови й літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми літературознавства й мовознавства; давня українська література; поетика прози Григорія Сковороди);
Малинка М.М. – викладач української мови й літератури, загального мовознавства та сучасної української мови (наукові інтереси – актуальні проблеми літературознавства й мовознавства; давня українська література; педагогіка і методика середньої освіти).
Навчально-допоміжний персонал кафедри (1 лаборант) виконує завдання, що пов`язані з організацією, підготовкою та здійсненням навчального процесу.
Науково-педагогічні працівники кафедри проходять стажування у наукових та освітньо-наукових установах, закладах освіти, підприємствах, організаціях, беруть участь у програмах підвищення кваліфікації, тренінгах, семінарах. Викладачі університету мають можливість пройти стажування за "Освітньою програмою професійного розвитку науково-педагогічних викладачів КиМУ"
Перелік компонентів освітньо-професійних програм, які забезпечує кафедра (анотації):
вступ до мовознавства
загальне мовознавство
загальне редагування
історія української літератури
українська література
сучасна українська література
латинська мова
латинська мова та медична термінологія
практична стилістика
практичний курс української мови
сучасна українська мова
сучасна українська мова та практична стилістика
сучасна українська мова (за проф. спрям.)
українська мова (за проф. спрям.)
зарубіжна література (ЗОП)
українська література (ЗОП)
українська мова (ЗОП)
Діяльність викладачів кафедри СФЗМ спрямовано:
на забезпечення багатоаспектної й різнорівневої філологічної практичної та теоретичної підготовки студентів (учнів) у ліцеї, у коледжі, в інститутах та на факультетах Університету за ступенями вищої освіти бакалавр і магістр.
Освітній процес здійснюється в основному в спеціально обладнаних аудиторіях, які сприяють успішному навчанню та повноцінному особистісному розвитку здобувачів освіти.
Українське мовознавство. Збірник наукових праць. Випуск (1) 44. Київський національний університет імені Тараса Шевченка: видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2014. URL: http://philology.knu.ua/files/library/ukrmov/44-1/ (дата звернення: 01.06.2019)
Кафедра СФЗМ не тільки сприяє забезпеченню навчального процесу в Університеті, а й гарантує можливість для плідної науково-дослідної роботи членів кафедри та учнівської і студентської молоді. Науково-педагогічні працівники в поточному навчальному році будуть брати активну участь у розробці загальної інститутської теми: «Актуальні проблеми розвитку соціальних комунікацій, культури і мистецтва» та виконувати план науково-дослідної роботи, результати якої буде втілено в програмах та силабусах.
Основні напрями наукових досліджень:
Організаційно-педагогічні умови оптимізації самоосвітньої діяльності здобувачів освіти в умовах воєнних дій в Україні
Рідна мова як засіб формування людини-громадянина, згуртування нації й побудови держави
Українська мова в міжнародному комунікаційному просторі: у контексті воєнних подій в Україні
Імпліцитний зміст вербальних засобів мови у суспільній комунікації
Особливості вживання графічних засобів актуалізації в сучасному українському політичному дискурсі
Використання інформаційних технологій в умовах змішаного навчання.
Поетика прози Григорія Сковороди і сучасність
Поетика Українського хронографа ХVI століття
Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу представлено для кожної дисципліни у вигляді робочих програм, силабусів з усіх освітніх компонентів, достатнім фондом підручників і навчальних посібників. Система методів навчання базується на принципах цілеспрямованості, бінарності, активної та безпосередньої взаємодії викладача і студента. Разом із проведенням традиційних лекційних, семінарських і практичних занять застосовуються активні та інтерактивні методи навчання, що сприяє розвитку критичного мислення, самостійного прийняття рішення в конкретній ситуації, розвиває швидкість реакції з оптимальним варіантом вибору тактики, активізує здобувачів освіти, розвиває аналітичні та комунікативні здібності, уміння діяти самостійно у реальній ситуації.
Результати наукових досліджень викладачів висвітлюються в науково-методичних доробках (наукові публікації у фахових збірниках, матеріали конференцій, науково-методичні праці).
Публікації:
Кузьмич О.А.:
LinguisticМeans of Informational Manipulation in the Context of Russia-Ukraine War. Науковий збірник «InterConf», (183): з матеріалами II International Scientific and Practical Conference «MODERN KNOWLEDGE: RESEARCH AND DISCOVERIES» (December 19-20, 2023 in Vancouver, Canada).
Українські лексеми та фраземи у світовому мовному просторі: давні й новітні запозичення. Scientific Collection «InterConf», (148): with the Proceedings of the 8th International Scientific and Practical Conference «Global and Regional Aspects of Sustainable Development» (March 26-28, 2023; Copenhagen, Denmark) by the SPC «InterConf». Berlitz Forlag, 2023. p. 256–261).
Фонографічні засоби мови як імпліцитний інструментарій інформаційного впливу. Scientific Collection «InterConf», (113): with the Proceedings of the 6 th International Scientific and Practical Conference «Theory and Practice of Science: Key Aspects» (June 19- 20, 2022). Rome, Italy: Dana, 2022. р. 273-280.
Лексико-граматичні засоби мовної маніпуляції. Scientific Collection «InterConf+», 25(125): with the Proceedings of the 5 th International Scientific and Practical Conference «International Scientific Discussion: Problems, Tasks and Prospects» (September 19-20, 2022; Brighton, Great Britain) by the SPC «InterConf». A.C.M. Webb Publishing Co Ltd., 2022. р. 67-80.
The conceptosphere of “slang” in the discourse of youth internet communication in English and Chinese. Revista de Investigacion Apuntes Universitarios. 2022, Vol. 12, № 4. p.414-433.
Логічне мислення як фактор формування мовленнєвої особистості в педагогічній спадщині І.П. Ющука. Scientific Collection «InterConf», 94: with the Proceedings of the 5th International Scientific and Practical Conference «Science, Education, Innovation: Topical Issues and Modern Aspects» (December 25-26, 2021). Tallinn, Estonia : Uhingu Teadus juhatus, p 178-188.
Синтаксис. Стилістичне використання синтаксичних засобів мови. Ч. ІІІ. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2021. 125 с.
Синтаксис. Стилістичне використання синтаксичних засобів мови. Ч. ІІ. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2020. 103 с.
Формування навичок логічного мислення школярів на уроках української мови. Педагогічна теорія і практика: зб. наук. праць. Київ : КиМУ, 2019. Вип. 8 (6). С. 126-
Синтаксис. Стилістичне використання синтаксичних засобів мови. Ч. І. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2019. 118 с.
Морфеміка і Словотвір. Стилістичне використання засобів словотвору. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2018. 53 с.
Л.П. Богославець, О.А. Кузьмич, С.І. Черіпко. Морфологія : навч.-метод. посіб. К. : НАУ, 2013. 148 с.
Т.Г. Шелехова, Кузьмич О.А. Українська мова: синтаксис: експрес-репетитор для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання. К.: Генеза, 2010. 128 с.
Л.П. Богославець, І.В. Житар, О.А. Кузьмич, С.І. Черіпко. Українська мова: навчально-практичний посібник. Ч. 1. К.: НАУ, 2005. 112 с.
Ребманн.Д.В.:
К: КиМУ, 2019.
Латинська мова: практикум. К.: КиМУ,
Латинська мова та медична термінологія. Методичні рекомендації до вивчення курсу. К.: КиМУ,
Ukraińsko-polskie stosunki. К.: КиМУ,
Словник медичних термінів (100 слів). К.: КиМУ,
Бакіна Т.С:
Флористичні образи в казках та історіях Г.-Х. Адерсена. Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць. За заг. ред. О.Г. Шостак. К.: Талком, 2021. С. 23-28.
Культурологічний аналіз казки Е.Т.А, Гофмана «Лускунчик і мишачий король. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. К.,
Традиції жанру календаря в літературі для дітей. Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія. Збірник наукових праць. Маріуполь: МДУ, 2018. Вип. 19. 21-33.
Конструкція минулого у романі Брайана Селзніка «Винахід Х‘юго Кабре»: візуальний та вербальний аспекти. Сучасні літературознавчі студії. У парадигмі наукового пошуку В.І Фесенко. Збірник наукових праць. Випуск 15. К.: ТОВ «Талком», 2018. С. 10-16.
«Шеф-кухар як персонаж масової літератури та культури». Сучасні літературознавчі студії. Літературні виміри видовищних форм культури. Збірник наукових праць. Випуск 14. К.: Університет «Україна»,
Література західноєвропейського Середньовіччя. Навчальний посібник для студентів першого курсу факультету германської філології. 3-тє вид., виправл. К.: Вид. центр КНЛУ, 2014. 90 с.
Практикум з методики викладання зарубіжної літератури: навчальний посібник з курсу «Методика викладання зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах», спеціальність 020303 філологія. 3-тє вид., виправл. К.: Вид. центр КНЛУ, 2014. 143 с.
Українська усна народна поетична творчість. Навчальний посібник для студентів першого курсу. К.: Вид. центр КНЛУ, 2013. 90 с.
Практикум з методики викладання зарубіжної літератури: навч. посіб. з курсу «Методика викладання зарубіж. л-ри в загальноосвіт. навч. закл.», спец. 6.020303 «Філологія». 2-ге вид., виправл. К.: Вид. центр КНЛУ, 2013. 143 с.
Александрович Т.З.:
Александрович Т., Малинка М. Жіночі образи у прозі Григорія Сковороди // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том ХV: Наукові пошуки в контексті викликів і конфліктів / [Ред.: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький]. Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон: Посвіт, 2023. C.141-142.
Александрович Т., Малинка М. Образи подорожніх у прозі Григорія Сковороди // Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку: матеріали XXXVII Міжнародної науково-практичної конференції (07 жовтня 2023 року, м. Ольборг (Данія) / за ред. І.В. Жукової, Є.О. Романенка. м. Ольборг (Данія): ГО «ВАДНД», 2023. С.101-105.
Александрович Т.З. Специфіка застосування педагогічних технологій при викладанні дисциплін у ЗВО // Молодий вчений. 2018. № 8 (60). С. 117–120.
Александрович Т.З. Висвітлення проблеми взаємодії влади і народу в українській літературі XVI – XVII ст. // Молодий вчений. 2019. № 9 (73). С. 154–157.
Малинка М.М., Александрович Т.З. Врахування специфіки українського менталітету в роботі викладачів вищої школи // Молодий вчений. 2019. №10 (74). С. 225–228.
Александрович Т.З. Образ церкви-матері в українській полемічній літературі XVI – XVII ст. // Proceedings of the 1st International Symposium on Intellectual Economics, Management and Education, September 20, 2019, Vilnius-Ljubljana, Lithuania. – Publishing House FABER Ltd-Veliko Tarnovo, Bulgaria, 2019. P. 296–298.
Александрович Т.З., Малинка М.М. Педагогіка співробітництва як необхідна складова сучасних технологій навчання // Директор школи, ліцею, гімназії. – Спеціальний тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». 2019. № 4. Кн. 2. Том II (84). С. 8–18.
Aleksandrovych T., Malynka М. Application of pedagogy of cooperation as a component of person-centered approach in the modern higher education of Ukraine // International Scientific Conference «Modern Global Trends in the Development of Innovative Scientific Researches» : conference proceedings, Riga, Latvia, March 20th, 2020. Riga : Baltija Publishing, 2020. P. 1–4.
Александрович Т.З., Малинка М.М. Розвиток дидактики: минуле і сьогодення як діалог поколінь // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том ІІІ: Констатації та діалоги в просторі науки та освіти : колективна монографія / наукова редакція: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Київ – Херсон : Посвіт, 2020. С. 5–11.
Малинка М.М., Александрович Т.З. Особливості формування загальнокультурної компетентності у здобувачів вищої освіти за кордоном // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том IV: Зміни та синергія в розвитку науки та освіти : колективна монографія / наукова редакція: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Херсон – Київ : Посвіт, 2020. С. 133–139.
Aleksandrovych T., Malynka М. The importance of a cultural approach in the process of training a specialist in higher education institutions // International Scientific Conference Relevant Trends of Scientific Research in the Countries of Central and Eastern Europe: Conference Proceedings, 20th November, 2020. Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2020. P. 1–3.
Малинка М.М., Александрович Т.З. Формування з агальнокультурної компетентності у здобувачів вищої освіти під час вивчення гуманітарних дисциплін як необхідна складова сучасного освітнього процесу // Rozwój nowoczesnej edukacji i nauki – stan, poblemy, perspektywy. Tom V: Dynamika badań naukowych i edukacyjnych w warunkach pandemii = Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том V: Динаміка наукових та освітніх досліджень в умовах пандемії : колективна монографія / за наук. ред. Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Херсон : Посвіт, 2021. С. 139–146.
Александрович Т.З., Малинка М.М. Особливості застосування тайм-менеджменту в педагогічній діяльності // Rozwój nowoczesnej edukacji i nauki – stan, poblemy, perspektywy. Tom 6: Projektowanie badań społecznych i humanistycznych = Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том 6: Проєктування суспільних та гуманітарних досліджень : колективна монографія / за наук. ред. Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон : Посвіт, 2021. С. 7–13.
Александрович Т.З. Тренінгові студії студента-дослідника: Методичні вказівки до практичних занять для здобувачів вищої освіти галузей знань 02 Культура і мистецтво, 18 Виробництво та технології, 05 Соціальні та поведінкові науки, 12 Інформаційні технології, спеціальностей 022 Дизайн, 182 Технології легкої промисловості, 051 Економіка, 123 Комп’ютерна інженерія. Київ : ФРІІТ КНУТД, 2019. 23 с.
Александрович Т.З. Художня і матеріальна культура (за видами дизайну): Методичні вказівки до практичних занять для здобувачів вищої освіти галузі знань 02 Культура і мистецтво, спеціальності 022 «Дизайн». Київ : ФРІІТ КНУТД, 2020. 41 с.
Александрович Т.З. Художня і матеріальна культура (за видами дизайну): Методичні вказівки до самостійної роботи для здобувачів вищої освіти галузі знань 02 Культура і мистецтво, спеціальності 022 «Дизайн». Київ : ФРІІТ КНУТД, 2020. 26 с.
Малинка М.М.:
Александрович Т., Малинка М. Жіночі образи у прозі Григорія Сковороди // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том ХV: Наукові пошуки в контексті викликів і конфліктів / [Ред.: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький]. Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон: Посвіт, 2023. C.141-142.
Александрович Т., Малинка М. Образи подорожніх у прозі Григорія Сковороди // Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку: матеріали XXXVII Міжнародної науково-практичної конференції (07 жовтня 2023 року, м. Ольборг (Данія) / за ред. І.В. Жукової, Є.О. Романенка. м. Ольборг (Данія): ГО «ВАДНД», 2023. С.101-105.
Малинка М.М. Багатство мовної палітри Українського хронографа ХVІ ст. як прояв майстерності письменника // Пріоритети сучасної філології: теорія і практика. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 21-22 вересня 2018 року). Херсон : Видавництво «Молодий вчений», 2018. С. 21–26.
Малинка М.М. Своєрідність проблематики Українського хронографа ХVІ ст. // Молодий вчений. 2018. №9 (61). С. 112–115.
Малинка М.М.. Ефективна комунікація як засіб вирішення міжособистісних конфліктів у педагогічному середовищі // Молодий вчений. 2019. № 9 (73). С. 387–391.
Малинка М.М., Александрович Т.З. Врахування специфіки українського менталітету в роботі викладачів вищої школи // Молодий вчений. 2019. №10 (74). С. 225–228.
Александрович Т.З., Малинка М.М. Педагогіка співробітництва як необхідна складова сучасних технологій навчання // Директор школи, ліцею, гімназії. – Спеціальний тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». 2019. № 4. Кн. 2. Том II (84). С. 8–18.
Aleksandrovych T., Malynka М. Application of pedagogy of cooperation as a component of person-centered approach in the modern higher education of Ukraine // International Scientific Conference «Modern Global Trends in the Development of Innovative Scientific Researches» : conference proceedings, Riga, Latvia, March 20th, 2020. Riga : Baltija Publishing, 2020. P. 1–4.
Александрович Т.З., Малинка М.М. Розвиток дидактики: минуле і сьогодення як діалог поколінь // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том ІІІ: Констатації та діалоги в просторі науки та освіти : колективна монографія / наукова редакція: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Київ – Херсон : Посвіт, 2020. С. 5–11.
Малинка М.М., Александрович Т.З. Особливості формування загальнокультурної компетентності у здобувачів вищої освіти за кордоном // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том IV: Зміни та синергія в розвитку науки та освіти : колективна монографія / наукова редакція: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Херсон – Київ : Посвіт, 2020. С. 133–139.
Aleksandrovych T., Malynka М. The importance of a cultural approach in the process of training a specialist in higher education institutions // International Scientific Conference Relevant Trends of Scientific Research in the Countries of Central and Eastern Europe: Conference Proceedings, 20th November, 2020. Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2020. P. 1–3.
Малинка М.М., Александрович Т.З. Формування загальнокультурної компетентності у здобувачів вищої освіти під час вивчення гуманітарних дисциплін як необхідна складова сучасного освітнього процесу // Rozwój nowoczesnej edukacji i nauki – stan, poblemy, perspektywy. Tom V: Dynamika badań naukowych i edukacyjnych w warunkach pandemii = Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том V: Динаміка наукових та освітніх досліджень в умовах пандемії : колективна монографія / за наук. ред. Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Херсон : Посвіт, 2021. С. 139–146.
Александрович Т.З., Малинка М.М. Особливості застосування тайм-менеджменту в педагогічній діяльності // Rozwój nowoczesnej edukacji i nauki – stan, poblemy, perspektywy. Tom 6: Projektowanie badań społecznych i humanistycznych = Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том 6: Проєктування суспільних та гуманітарних досліджень : колективна монографія / за наук. ред. Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон : Посвіт, 2021. С. 7–13.
Малинка М.М. Етика і естетика: Методичні вказівки до виконання контрольних робіт для студентів заочної форми навчання // Етика і естетика: Методичні вказівки до виконання контрольних робіт для студентів заочної форми навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 022 Дизайн, 182 Технології легкої промисловості, 051 Економіка, 123 Комп’ютерна інженерія / Упор.: М.М. Малинка. Київ : ФРІІТ КНУТД, 2018. 22 с.
Малинка М. М. Ділова українська мова: Методичні вказівки до практичних занять для студентів денної та заочної форм навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузей знань 02 Культура і мистецтво, 12 Інформаційні технології, спеціальностей 022 Дизайн, 123 Комп’ютерна інженерія / Упор.: М.М. Малинка. Київ: ФРІІТ КНУТД, 2020. 27 с.
Малинка М. М. Ділова українська мова: Методичні вказівки до виконання контрольних робіт для студентів заочної форми навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузей знань 02 Культура і мистецтво, 12 Інформаційні технології, спеціальностей 022 Дизайн, 123 Комп’ютерна інженерія / Упор.: М.М. Малинка. Київ : ФРІІТ КНУТД, 2020. 29 с.
Добровольська Ю.С.:
Добровольська Ю.С. Навчальна програма з дисципліни «Ділова документація». К.: КиМУ, 2020. 20 с.
Шумигора Л.І., Добровольська Ю.С. Методи, форми й засоби навчання та контролю у вищій школі: навчальний посібник. Київ: КиМУ, 2019. 29 с.
Добровольська Ю.С. Редагування наукової, науково-популярної літератури: методичні рекомендації до вивчення курсу. К.: КиМУ, 2018. 36 с.
Добровольська Ю.С. Редагування художньої та дитячої літератури: методичні рекомендації до вивчення курсу. К.: КиМУ, 2016. 36 с.
Добровольська Ю.С. Редагування навчальної та довідкової літератури: методичні рекомендації до вивчення курсу. К.: КиМУ, 2016. 36 с.
Участь науково-педагогічних працівників кафедри у наукових конференціях, круглих столах:
II International Scientific and Practical Conference «MODERN KNOWLEDGE: RESEARCH AND DISCOVERIES» (December 19-20, 2023 in Vancouver, Canada).
Дебати «Ресурси відкритого доступу як інструменти попередження академічної нечесності», Київ, Київський міжнародний університет, 19 грудня 2023 року.
ХV Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Наукові пошуки в контексті викликів і конфліктів» (3 листопада 2023 року, Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон).
VIІІ International Scientific and Practical Conference «Global and Regional Aspects of Sustainable Development» (March 26-28, 2023; Copenhagen, Denmark)
Універсіада - XXIII, Київ, Київський міжнародний університет, 25 лютого 2023 року.
VI Міжнародній науково-практичній конференції "THEORY AND PRACTICE OF SCIENCE: KEY ASPECTS" /Рим, Італія /19-20 червня 2022 р./
Міжнародний науково-педагогічний семінар «Міжнародна освітня співпраця як приклад розвитку професійної майстерності фахівця» /Вища Школа Агробізнесу, Ломжі, Польща /23 червня 2022 р./
Дебати на тему «Академічна доброчесність та наука: спільний рух чи різні шляхи?», Київ, Київський міжнародний університет, 31 жовтня 2022 року.
Семінар-практикум «Синергія науковця та програмних засобів перевірки наукових робіт як чинник виявлення проявів академічної недоброчесності», Київ, Київський міжнародний університет, 22 грудня 2022 року.
XIV Міжнародна конференція «Національна ідентичність в мові і культурі» /Київ, Національний авіаційний університет /21-22 квітня 2021 р./ (відбулася в дистанційному режимі з використанням ІТ-технологій).
ХХVІІ Міжнародної науково - практичної конференції «Інноваційний розвиток університетської науки та освіти: глобальний і національний вимір змін» /Київ, Київський міжнародний університет /25-26 березня 2021 р./
International Scientific Conference «Modern Scientific Research: Achievements, Innovations and Development Prospects»: Conference Proceedings, Riga, Latvia, October 1-2, 2021.
ХІ Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи», м. Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон, 12 листопада 2021 року.
V Міжнародній науково-практичній конференції «SCIENCE, EDUCATION, INNOVATION: TOPICAL ISSUES AND MODERN ASPECTS» /Таллін, Естонія /25-26 грудня 2021 р./ (відбулася в дистанційному режимі з використанням ІТ-технологій).
XIII Міжнародна конференція «Національна ідентичність в мові і культурі». Київ, Національний авіаційний університет /02-03 квітня 2020 р./ (відбулася в дистанційному режимі з використанням ІТ-технологій).
Міжнародна науково-практична конференція «До світу через мови» /Київ, КНЛУ /20-22 березня 2019 р./
Міжнародна наукова конференція «Тіло як текст та текст тіла: тіло/тілесність у художньому та літературознавчому дискурсах» /Київ, КНЛУ /28-29 березня 2019 р./
Всеукраїнська наукова конференція «Орбіти художнього слова», присвячена 100-річчю доктора філологічних наук, професора В’язовського Григорія Андрійовича, Одеса, 4 – 5 квітня, 2019 року.
XVIII Міжнародна наукова конференція з актуальних проблем семантичних досліджень «Мова – текст дискурс: проблеми структури та семантики», Харків, 15-16 травня 2019 року.
Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасні тенденції соціально-гуманітарного розвитку України та світу», м. Харків, 27 вересня 2019 року. Харків : СГ НТМ «Новий курс», 2019.
Міжнародна наукова конференція «Історична пам’ять і сучасність: дискурсивні проекції (до 100-річчя Акту злуки)», Київ, Інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 3-4 грудня 2019 року.
Вебінар до Міжнародного дня рідної мови «Рідномовна і багатомовна освіта у контексті сталого розвитку суспільства» /Київ, Інститут педагогічної освіти дорослих ім. Івана Зязюна НАПН України /14 лютого 2019 р./
ХХIII Міжнародна науково-практична конференція професорсько-викладацького складу «Формування європейських стандартів, цінностей та безпекового простору – стратегічний напрям української держави», Київ, Київський міжнародний університет, 14 березня 2018 року.
II Міжнародна наукова конференція на пошану професора Валентини Іванівни Фесенко /Київ, КНЛУ /15-16 березня 2018 р./
Міжнародна науково-практична конференція «Україна і світ: діалог мов та культур» /Київ, КНЛУ /11-13 квітня 2018 р./
ІV Міжнародна науково-практична конференції, м. Конін – Ужгород – Дрогобич, 15 червня 2018 року. Конін – Ужгород – Дрогобич : Посвіт, 2018.
ІІІ Міжнародна науково-практична конференція, м. Ченстохова – Ужгород – Дрогобич, 29-30 березня 2018 року. Ченстохова – Ужгород – Дрогобич : Посвіт, 2018.
Всеукраїнська науково-практична учнівсько-студентська конференція «Розвиток творчості особистості в сучасних умовах» /Інститут педагогіки НАН України /2 листопада 2018 р./
«Наступність викладання літератури в загальноосвітньому закладі». Круглий стіл для вчителів словесників Дарницького району м. Києва. /Київська інженерна гімназія /30 жовтня 2018 р./
Всеукраїнської наукової конференції (11–12 жовтня 2018 р.). Запоріжжя : ЗНУ, 2018
Науково-педагогічні працівники та студенти факультету є учасниками заходів за участю видатних діячів і роботодавців, проведених в КиМУ:
Розвитку та активізації наукових і професійних інтересів студентів сприяє їхня участь у літературній студії «Хвиля», заснованій проф. І.П. Ющуком:
Літературна студія «Хвиля» – це коло шанувальників та майбутніх апологетів художнього українського слова; коло творчих новаторів; коло ентузіастів, покликаних творити нові світи, а отже – нову літературну реальність.
Основною метою діяльності літературної студії є творча самореалізація її учасників, підтримка творчої учнівської та студентської молоді, популяризація читання, сприяння розвитку різножанрової літератури.
Основні завдання діяльності літературної студії полягають у формуванні в студійців таких компетентностей:
пізнавальної, що забезпечує оволодіння основами літературознавчих та мовознавчих дисциплін;
практичної, що сприяє оволодінню навичками написання літературних творів різних жанрів і форм;
творчої, що забезпечує розвиток мистецької особистості, її мислення у процесі вирішення творчих та винахідницьких завдань, формування літературно-творчих здібностей, літературно-естетичного смаку, розуміння та сприйняття високохудожніх творів літератури, потреби особистості у творчій самореалізації;
соціальної, що передбачає виховання любові до рідної мови та літератури, розвиток громадсько-патріотичних почуттів, а також формування толерантності, позитивного ставлення до світогляду інших.
Цьому сприяють різноманітні форми роботи, зокрема заняття-огляди кращих зразків української та світової літератури, практичне з’ясування стилістичних можливостей засобів мови, зустрічі з цікавими людьми, участь у святкових заходах і творчих виступах тощо. Серед форм роботи літературної студії є зібрання її учасників та постійні прямі контакти між ними; спільне обговорення питань діяльності літстудії; безпосередня робота учасників над підготовкою та випуском чергового альманаху, що вміщуватиме їхні літературні доробки. У цьому контексті зауважимо, що вже видано вісім випусків альманаху «Хвиля», у яких вміщено найкращі твори літстудійців (34 автори) КиМУ. Альманахи здобули схвальні відгуки та високо оцінені в Національній спілці письменників України й у пресі.
Членом студії може стати студент чи учень будь-якого віку й спеціальності, головне – виявляти своє бажання до активної творчої праці!