Кафедра слов'янської філології та загального мовознавства

Завідувач кафедри слов'янської філології та загального мовознавства

Кузьмич Оксана Анатоліївна

Завідувач кафедри, к.пед.н., доцент

Кафедра слов’янської філології та загального мовознавства (СФЗМ) – це загальноуніверситетський навчально-виховний та науково-дослідний структурний підрозділ Інституту журналістики, кіно і телебачення, який було створено з перших днів функціонування Університету.

З 1994 року по 2021 рік кафедру очолював професор Іван Пилипович Ющук (1932 р. - 2021 р.) – видатний лінгвіст, педагог-новатор, перекладач та активний громадський діяч, який усе своє життя присвятив наполегливій боротьбі за українську мову, українську незалежність й суверенність, був відданий справі розбудови та процвітання Київського міжнародного університету до останніх днів свого життя. З вересня 2021 р. кафедру СФЗМ очолила Кузьмич О.А. – канд.пед.наук, доцент, автор понад 30 науково-педагогічних статей, розробник посібників, курсів лекцій та методичних рекомендацій.

Мета кафедри – викладання фахових навчальних дисциплін полягає у формуванні національно свідомої, духовно багатої особистості з планетарним мисленням, яка володітиме вміннями й навичками вільно, комунікативно доцільно користуватися засобами мови, – її стилями, типами, формами, жанрами в усіх видах навчальної та майбутньої професійної мовленнєвої діяльності; у розвитку ключових і предметних компетентностей особистості, здатної обрати для задоволення своїх інтелектуальних, духовних, естетичних та соціальних потреб якісний твір української літератури, дати йому адекватну оцінку, виявити власну читацьку рефлексію; у вихованні творчої особистості з високим рівнем загальної культури та гуманістичним світоглядом.

Науково-педагогічний склад кафедри – це високопрофесійні фахівці, серед яких кандидати наук та доценти:

  • Кузьмич О.А. – канд.пед.наук, доцент, завкафедри (наукові інтереси – актуальні проблеми педагогічної теорії і практики, дидактики, мовознавства; сучасна українська мова, практична стилістика, основи редакторської майстерності);
  • Ребманн Д.В. – доцент, автор навчальних посібників з латинської мови (наукові інтереси – латинська мова, германська філологія; українсько-польські стосунки, лінгвістичні та краєзнавчі аспекти мовотворення);
  • Добровольська Ю.С. – викладач української мови (наукові інтереси – актуальні проблеми лінгвістики; українська мова за професійним спрямуванням; стилістика української мови; основи редакторської майстерності);
  • Опанасюк А.О. – викладач української мови й літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми мовознавства, методика викладання української мови й літератури в середній школі; українська мова; українська мова за професійним спрямуванням; українська література);
  • Лєднік О.С. - викладач української мови й літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми мовознавства, методика викладання української мови й літератури в середній школі);
  • Сальнікова В.О. – викладач української мови й літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми лінгвістики; методика викладання української мови й літератури в середній школі; специфіка викладання української мови й літератури в освітніх закладах ІV рівня акредитації);
  • Бакіна Т.С. – канд.філ.наук, доцент, викладач української мови, зарубіжної та української літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми літературознавства й мовознавства; фольклор, методика викладання української мови й літератури в середній школі; українська мова та література, зарубіжна література);
  • Александрович Т.З. – канд.філ.наук, доцент, викладач української мови й літератури (наукові інтереси – актуальні проблеми літературознавства й мовознавства; давня українська література; поетика прози Григорія Сковороди);
  • Малинка М.М. – викладач української мови й літератури, загального мовознавства та сучасної української мови (наукові інтереси – актуальні проблеми літературознавства й мовознавства; давня українська література; педагогіка і методика середньої освіти).

Навчально-допоміжний персонал кафедри (1 лаборант) виконує завдання, що пов`язані з організацією, підготовкою та здійсненням навчального процесу.

Науково-педагогічні працівники кафедри проходять стажування у наукових та освітньо-наукових установах, закладах освіти, підприємствах, організаціях, беруть участь у програмах підвищення кваліфікації, тренінгах, семінарах. Викладачі університету мають можливість пройти стажування за "Освітньою програмою професійного розвитку науково-педагогічних викладачів КиМУ"


Освітній процес

Перелік компонентів освітньо-професійних програм, які забезпечує кафедра (анотації):

  • вступ до мовознавства
  • загальне мовознавство
  • загальне редагування
  • історія української літератури
  • українська література
  • сучасна українська література
  • латинська мова
  • латинська мова та медична термінологія
  • практична стилістика
  • практичний курс української мови
  • сучасна українська мова
  • сучасна українська мова та практична стилістика
  • сучасна українська мова (за проф. спрям.)
  • українська мова (за проф. спрям.)
  • зарубіжна література (ЗОП)
  • українська література (ЗОП)
  • українська мова (ЗОП)

Діяльність викладачів кафедри СФЗМ спрямовано:

на забезпечення багатоаспектної й різнорівневої філологічної практичної та теоретичної підготовки студентів (учнів) у ліцеї, у коледжі, в інститутах та на факультетах Університету за ступенями вищої освіти бакалавр і магістр.

Освітній процес здійснюється в основному в спеціально обладнаних аудиторіях, які сприяють успішному навчанню та повноцінному особистісному розвитку здобувачів освіти.

Інформаційні ресурси

Електронні ресурси

Монографії, статті:

 

Нариси, книги, лекції:

 

Підручники, посібники, хрестоматії:

Інтернет-ресурси:

  1. www.linguist.univ.kiev.ua
  2. www.mova.info
  3. https://studfiles.net/preview/5373263/page:3/
  4. http://www.novamova.com.ua
  5. http://www.vox.com.ua
  6. http://ukrlife.org/main/slovnyk/sayings.html
  7. Електронна бібліотека Інституту журналістики (www.journ.univ.kiev.ua)
  8. http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/6789/3335/1/Slovnyk-dovidnyk_zi_stylistyky.pdf

Науково-дослідна робота

Кафедра СФЗМ не тільки сприяє забезпеченню навчального процесу в Університеті, а й гарантує можливість для плідної науково-дослідної роботи членів кафедри та учнівської і студентської молоді. Науково-педагогічні працівники в поточному навчальному році будуть брати активну участь у розробці загальної інститутської теми: «Актуальні проблеми розвитку соціальних комунікацій, культури і мистецтва» та виконувати план науково-дослідної роботи, результати якої буде втілено в програмах та силабусах.

Основні напрями наукових досліджень:

  • Організаційно-педагогічні умови оптимізації самоосвітньої діяльності здобувачів освіти в умовах воєнних дій в Україні
  • Рідна мова як засіб формування людини-громадянина, згуртування нації й побудови держави
  • Українська мова в міжнародному комунікаційному просторі: у контексті воєнних подій в Україні
  • Імпліцитний зміст вербальних засобів мови у суспільній комунікації
  • Особливості вживання графічних засобів актуалізації в сучасному українському політичному дискурсі
  • Використання інформаційних технологій в умовах змішаного навчання.
  • Поетика прози Григорія Сковороди і сучасність
  • Поетика Українського хронографа ХVI століття

Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу представлено для кожної дисципліни у вигляді робочих програм, силабусів з усіх освітніх компонентів, достатнім фондом підручників і навчальних посібників. Система методів навчання базується на принципах цілеспрямованості, бінарності, активної та безпосередньої взаємодії викладача і студента. Разом із проведенням традиційних лекційних, семінарських і практичних занять застосовуються активні та інтерактивні методи навчання, що сприяє розвитку критичного мислення, самостійного прийняття рішення в конкретній ситуації, розвиває швидкість реакції з оптимальним варіантом вибору тактики, активізує здобувачів освіти, розвиває аналітичні та комунікативні здібності, уміння діяти самостійно у реальній ситуації.


Результати наукових досліджень викладачів висвітлюються в науково-методичних доробках (наукові публікації у фахових збірниках, матеріали конференцій, науково-методичні праці).

Публікації:

Кузьмич О.А.:

  • LinguisticМeans of Informational Manipulation in the Context of Russia-Ukraine War. Науковий збірник «InterConf», (183): з матеріалами II International Scientific and Practical Conference «MODERN KNOWLEDGE: RESEARCH AND DISCOVERIES» (December 19-20, 2023 in Vancouver, Canada).
  • Українські лексеми та фраземи у світовому мовному просторі: давні й новітні запозичення. Scientific Collection «InterConf», (148): with the Proceedings of the 8th International Scientific and Practical Conference «Global and Regional Aspects of Sustainable Development» (March 26-28, 2023; Copenhagen, Denmark) by the SPC «InterConf». Berlitz Forlag, 2023. p. 256–261).
  • Фонографічні засоби мови як імпліцитний інструментарій інформаційного впливу. Scientific Collection «InterConf», (113): with the Proceedings of the 6 th International Scientific and Practical Conference «Theory and Practice of Science: Key Aspects» (June 19- 20, 2022). Rome, Italy: Dana, 2022. р. 273-280.
  • Лексико-граматичні засоби мовної маніпуляції. Scientific Collection «InterConf+», 25(125): with the Proceedings of the 5 th International Scientific and Practical Conference «International Scientific Discussion: Problems, Tasks and Prospects» (September 19-20, 2022; Brighton, Great Britain) by the SPC «InterConf». A.C.M. Webb Publishing Co Ltd., 2022. р. 67-80.
  • The conceptosphere of “slang” in the discourse of youth internet communication in English and Chinese. Revista de Investigacion Apuntes Universitarios. 2022, Vol. 12, № 4. p.414-433.
  • Логічне мислення як фактор формування мовленнєвої особистості в педагогічній спадщині І.П. Ющука. Scientific Collection «InterConf», 94: with the Proceedings of the 5th International Scientific and Practical Conference «Science, Education, Innovation: Topical Issues and Modern Aspects» (December 25-26, 2021). Tallinn, Estonia : Uhingu Teadus juhatus, p 178-188.
  • Синтаксис. Стилістичне використання синтаксичних засобів мови. Ч. ІІІ. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2021. 125 с.
  • Синтаксис. Стилістичне використання синтаксичних засобів мови. Ч. ІІ. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2020. 103 с.
  • Формування навичок логічного мислення школярів на уроках української мови. Педагогічна теорія і практика: зб. наук. праць. Київ : КиМУ, 2019. Вип. 8 (6). С. 126-
  • Синтаксис. Стилістичне використання синтаксичних засобів мови. Ч. І. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2019. 118 с.
  • Морфеміка і Словотвір. Стилістичне використання засобів словотвору. Курс лекцій. К.: КиМУ, 2018. 53 с.
  • Л.П. Богославець, О.А. Кузьмич, С.І. Черіпко. Морфологія : навч.-метод. посіб. К. : НАУ, 2013. 148 с. 
  • Т.Г. Шелехова, Кузьмич О.А. Українська мова: синтаксис: експрес-репетитор для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання. К.: Генеза, 2010. 128 с.
  • Л.П. Богославець, І.В. Житар, О.А. Кузьмич, С.І. Черіпко. Українська мова: навчально-практичний посібник. Ч. 1. К.: НАУ, 2005. 112 с.

 

Ребманн.Д.В.:

  • К: КиМУ, 2019.
  • Латинська мова: практикум. К.: КиМУ,
  • Латинська мова та медична термінологія. Методичні рекомендації до вивчення курсу. К.: КиМУ,
  • Ukraińsko-polskie stosunki. К.: КиМУ,
  • Словник медичних термінів (100 слів). К.: КиМУ,

 

Бакіна Т.С:

  • Флористичні образи в казках та історіях Г.-Х. Адерсена. Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць. За заг. ред. О.Г. Шостак. К.: Талком, 2021. С. 23-28.
  • Культурологічний аналіз казки Е.Т.А, Гофмана «Лускунчик і мишачий король. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. К.,
  • Традиції жанру календаря в літературі для дітей. Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія. Збірник наукових праць. Маріуполь: МДУ, 2018. Вип. 19. 21-33.  
  • Конструкція минулого у романі Брайана Селзніка «Винахід Х‘юго Кабре»: візуальний та вербальний аспекти. Сучасні літературознавчі студії. У парадигмі наукового пошуку В.І Фесенко. Збірник наукових праць. Випуск 15. К.: ТОВ «Талком», 2018. С. 10-16.  
  • «Шеф-кухар як персонаж масової літератури та культури». Сучасні літературознавчі студії. Літературні виміри видовищних форм культури. Збірник наукових праць. Випуск 14. К.: Університет «Україна»,
  • Література західноєвропейського Середньовіччя. Навчальний посібник для студентів першого курсу факультету германської філології. 3-тє вид., виправл. К.: Вид. центр КНЛУ, 2014. 90 с.       
  • Практикум з методики викладання зарубіжної літератури: навчальний посібник з курсу «Методика викладання зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах», спеціальність 020303 філологія. 3-тє вид., виправл. К.: Вид. центр КНЛУ, 2014. 143 с.
  • Українська усна народна поетична творчість. Навчальний посібник для студентів першого курсу. К.: Вид. центр КНЛУ, 2013. 90 с.         
  • Практикум з методики викладання зарубіжної літератури: навч. посіб. з курсу «Методика викладання зарубіж. л-ри в загальноосвіт. навч. закл.», спец. 6.020303 «Філологія». 2-ге вид., виправл. К.: Вид. центр КНЛУ, 2013. 143 с.

 

Александрович Т.З.:

  • Александрович Т., Малинка М. Жіночі образи у прозі Григорія Сковороди // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том ХV: Наукові пошуки в контексті викликів і конфліктів / [Ред.: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький]. Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон: Посвіт, 2023. C.141-142.
  • Александрович Т., Малинка М. Образи подорожніх у прозі Григорія Сковороди // Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку: матеріали XXXVII Міжнародної науково-практичної конференції (07 жовтня 2023 року, м. Ольборг (Данія) / за ред. І.В. Жукової, Є.О. Романенка. м. Ольборг (Данія): ГО «ВАДНД», 2023. С.101-105.
  • Александрович Т.З. Специфіка застосування педагогічних технологій при викладанні дисциплін у ЗВО // Молодий вчений. 2018. № 8 (60). С. 117–120.
  • Александрович Т.З. Висвітлення проблеми взаємодії влади і народу в українській літературі XVI – XVII ст. // Молодий вчений. 2019. № 9 (73). С. 154–157.
  • Малинка М.М., Александрович Т.З. Врахування специфіки українського менталітету в роботі викладачів вищої школи // Молодий вчений. 2019. №10 (74). С. 225–228.
  • Александрович Т.З. Образ церкви-матері в українській полемічній літературі XVI – XVII ст. // Proceedings of the 1st International Symposium on Intellectual Economics, Management and Education, September 20, 2019, Vilnius-Ljubljana, Lithuania. – Publishing House FABER Ltd-Veliko Tarnovo, Bulgaria, 2019. P. 296–298.
  • Александрович Т.З., Малинка М.М. Педагогіка співробітництва як необхідна складова сучасних технологій навчання // Директор школи, ліцею, гімназії. – Спеціальний тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». 2019. № 4. Кн. 2. Том II (84). С. 8–18.
  • Aleksandrovych T., Malynka М. Application of pedagogy of cooperation as a component of person-centered approach in the modern higher education of Ukraine // International Scientific Conference «Modern Global Trends in the Development of Innovative Scientific Researches» : conference proceedings, Riga, Latvia, March 20th, 2020. Riga : Baltija Publishing, 2020. P. 1–4.
  • Александрович Т.З., Малинка М.М. Розвиток дидактики: минуле і сьогодення як діалог поколінь // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том ІІІ: Констатації та діалоги в просторі науки та освіти : колективна монографія / наукова редакція: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Київ – Херсон : Посвіт, 2020. С. 5–11.
  • Малинка М.М., Александрович Т.З. Особливості формування загальнокультурної компетентності у здобувачів вищої освіти за кордоном // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том IV: Зміни та синергія в розвитку науки та освіти : колективна монографія / наукова редакція: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Херсон – Київ : Посвіт, 2020. С. 133–139.
  • Aleksandrovych T., Malynka М. The importance of a cultural approach in the process of training a specialist in higher education institutions // International Scientific Conference Relevant Trends of Scientific Research in the Countries of Central and Eastern Europe: Conference Proceedings, 20th November, 2020. Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2020. P. 1–3.
  • Малинка М.М., Александрович Т.З. Формування з агальнокультурної компетентності у здобувачів вищої освіти під час вивчення гуманітарних дисциплін як необхідна складова сучасного освітнього процесу // Rozwój nowoczesnej edukacji i nauki – stan, poblemy, perspektywy. Tom V: Dynamika badań naukowych i edukacyjnych w warunkach pandemii = Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том V: Динаміка наукових та освітніх досліджень в умовах пандемії : колективна монографія / за наук. ред. Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Херсон : Посвіт, 2021. С. 139–146.
  • Александрович Т.З., Малинка М.М. Особливості застосування тайм-менеджменту в педагогічній діяльності // Rozwój nowoczesnej edukacji i nauki – stan, poblemy, perspektywy. Tom 6: Projektowanie badań społecznych i humanistycznych = Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том 6: Проєктування суспільних та гуманітарних досліджень : колективна монографія / за наук. ред. Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон : Посвіт, 2021. С. 7–13.
  • Александрович Т.З. Тренінгові студії студента-дослідника: Методичні вказівки до практичних занять для здобувачів вищої освіти галузей знань 02 Культура і мистецтво, 18 Виробництво та технології, 05 Соціальні та поведінкові науки, 12 Інформаційні технології, спеціальностей 022 Дизайн, 182 Технології легкої промисловості, 051 Економіка, 123 Комп’ютерна інженерія. Київ : ФРІІТ КНУТД, 2019. 23 с.
  • Александрович Т.З. Художня і матеріальна культура (за видами дизайну): Методичні вказівки до практичних занять для здобувачів вищої освіти галузі знань 02 Культура і мистецтво, спеціальності 022 «Дизайн». Київ : ФРІІТ КНУТД, 2020. 41 с.
  • Александрович Т.З. Художня і матеріальна культура (за видами дизайну): Методичні вказівки до самостійної роботи для здобувачів вищої освіти галузі знань 02 Культура і мистецтво, спеціальності 022 «Дизайн». Київ : ФРІІТ КНУТД, 2020. 26 с.

 

Малинка М.М.:

  • Александрович Т., Малинка М. Жіночі образи у прозі Григорія Сковороди // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том ХV: Наукові пошуки в контексті викликів і конфліктів / [Ред.: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький]. Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон: Посвіт, 2023. C.141-142.
  • Александрович Т., Малинка М. Образи подорожніх у прозі Григорія Сковороди // Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку: матеріали XXXVII Міжнародної науково-практичної конференції (07 жовтня 2023 року, м. Ольборг (Данія) / за ред. І.В. Жукової, Є.О. Романенка. м. Ольборг (Данія): ГО «ВАДНД», 2023. С.101-105.
  • Малинка М.М. Багатство мовної палітри Українського хронографа ХVІ ст. як прояв майстерності письменника // Пріоритети сучасної філології: теорія і практика. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 21-22 вересня 2018 року). Херсон : Видавництво «Молодий вчений», 2018. С. 21–26.
  • Малинка М.М. Своєрідність проблематики Українського хронографа ХVІ ст. // Молодий вчений. 2018. №9 (61). С. 112–115.
  • Малинка М.М.. Ефективна комунікація як засіб вирішення міжособистісних конфліктів у педагогічному середовищі // Молодий вчений. 2019. № 9 (73). С. 387–391.
  • Малинка М.М., Александрович Т.З. Врахування специфіки українського менталітету в роботі викладачів вищої школи // Молодий вчений. 2019. №10 (74). С. 225–228.
  • Александрович Т.З., Малинка М.М. Педагогіка співробітництва як необхідна складова сучасних технологій навчання // Директор школи, ліцею, гімназії. – Спеціальний тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». 2019. № 4. Кн. 2. Том II (84). С. 8–18.
  • Aleksandrovych T., Malynka М. Application of pedagogy of cooperation as a component of person-centered approach in the modern higher education of Ukraine // International Scientific Conference «Modern Global Trends in the Development of Innovative Scientific Researches» : conference proceedings, Riga, Latvia, March 20th, 2020. Riga : Baltija Publishing, 2020. P. 1–4.
  • Александрович Т.З., Малинка М.М. Розвиток дидактики: минуле і сьогодення як діалог поколінь // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том ІІІ: Констатації та діалоги в просторі науки та освіти : колективна монографія / наукова редакція: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Київ – Херсон : Посвіт, 2020. С. 5–11.
  • Малинка М.М., Александрович Т.З. Особливості формування загальнокультурної компетентності у здобувачів вищої освіти за кордоном // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том IV: Зміни та синергія в розвитку науки та освіти : колективна монографія / наукова редакція: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Херсон – Київ : Посвіт, 2020. С. 133–139.
  • Aleksandrovych T., Malynka М. The importance of a cultural approach in the process of training a specialist in higher education institutions // International Scientific Conference Relevant Trends of Scientific Research in the Countries of Central and Eastern Europe: Conference Proceedings, 20th November, 2020. Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2020. P. 1–3.
  • Малинка М.М., Александрович Т.З. Формування загальнокультурної компетентності у здобувачів вищої освіти під час вивчення гуманітарних дисциплін як необхідна складова сучасного освітнього процесу // Rozwój nowoczesnej edukacji i nauki – stan, poblemy, perspektywy. Tom V: Dynamika badań naukowych i edukacyjnych w warunkach pandemii = Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том V: Динаміка наукових та освітніх досліджень в умовах пандемії : колективна монографія / за наук. ред. Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Херсон : Посвіт, 2021. С. 139–146.
  • Александрович Т.З., Малинка М.М. Особливості застосування тайм-менеджменту в педагогічній діяльності // Rozwój nowoczesnej edukacji i nauki – stan, poblemy, perspektywy. Tom 6: Projektowanie badań społecznych i humanistycznych = Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том 6: Проєктування суспільних та гуманітарних досліджень : колективна монографія / за наук. ред. Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький. Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон : Посвіт, 2021. С. 7–13.
  • Малинка М.М. Етика і естетика: Методичні вказівки до виконання контрольних робіт для студентів заочної форми навчання // Етика і естетика: Методичні вказівки до виконання контрольних робіт для студентів заочної форми навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 022 Дизайн, 182 Технології легкої промисловості, 051 Економіка, 123 Комп’ютерна інженерія / Упор.: М.М. Малинка. Київ : ФРІІТ КНУТД, 2018. 22 с.
  • Малинка М. М. Ділова українська мова: Методичні вказівки до практичних занять для студентів денної та заочної форм навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузей знань 02 Культура і мистецтво, 12 Інформаційні технології, спеціальностей 022 Дизайн, 123 Комп’ютерна інженерія / Упор.: М.М. Малинка. Київ: ФРІІТ КНУТД, 2020. 27 с.
  • Малинка М. М. Ділова українська мова: Методичні вказівки до виконання контрольних робіт для студентів заочної форми навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузей знань 02 Культура і мистецтво, 12 Інформаційні технології, спеціальностей 022 Дизайн, 123 Комп’ютерна інженерія / Упор.: М.М. Малинка. Київ : ФРІІТ КНУТД, 2020. 29 с.

 

Добровольська Ю.С.:

  • Добровольська Ю.С. Навчальна програма з дисципліни «Ділова документація». К.: КиМУ, 2020. 20 с.
  • Шумигора Л.І., Добровольська Ю.С. Методи, форми й засоби навчання та контролю у вищій школі: навчальний посібник. Київ: КиМУ, 2019. 29 с.
  • Добровольська Ю.С. Редагування наукової, науково-популярної літератури: методичні рекомендації до вивчення курсу. К.: КиМУ, 2018. 36 с.
  • Добровольська Ю.С. Редагування художньої та дитячої літератури: методичні рекомендації до вивчення курсу. К.: КиМУ, 2016. 36 с.
  • Добровольська Ю.С. Редагування навчальної та довідкової літератури: методичні рекомендації до вивчення курсу. К.: КиМУ, 2016. 36 с.

Участь науково-педагогічних працівників кафедри у наукових конференціях, круглих столах:

  • II International Scientific and Practical Conference «MODERN KNOWLEDGE: RESEARCH AND DISCOVERIES» (December 19-20, 2023 in Vancouver, Canada).
  • Дебати «Ресурси відкритого доступу як інструменти попередження академічної нечесності», Київ, Київський міжнародний університет, 19 грудня 2023 року. 
  • Онлайн-лекція «Порівняльні дослідження в освіті дорослих» (лектори: професор Ю. Матулчик, професор О. Валярська, Університет Я. Коменського, Словакія), Київ, Київський міжнародний університет, 04 грудня 2023 року. https://kymu.edu.ua/news/2023/vidkryta-onlayn-lektsiya-porivnyalni-doslidzhennya-v-osviti-doroslykh/
  • Семінар-практикум «Сучасні виклики до освіти та наукових досліджень в умовах війни: інноватика та технології навчання», Київ, Київський міжнародний університет, 21 листопада 2023 року. https://kymu.edu.ua/news/2023/seminar-praktykum-suchasni-vyklyky-do-osvity-ta-naukovykh-doslidzhen-v-umovakh-viyny-innovatyka-ta-t/
  • ХV Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Наукові пошуки в контексті викликів і конфліктів» (3 листопада 2023 року, Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон).
  • Круглий стіл «Дотримання академічної доброчесності у процесі виконання самостійної та індивідуальної роботи» /26 жовтня 2023 року/
  • Семінар-практикум «Формування культури академічної доброчесності: навички якісного академічного письма» /19 вересня 2023 року/
  • VIІІ International Scientific and Practical Conference «Global and Regional Aspects of Sustainable Development» (March 26-28, 2023; Copenhagen, Denmark)
  • ХХVІІІ Міжнародна науково-практична конференція науково-педагогічних працівників «Сучасні тенденції розвитку вищої освіти та академічного партнерства в умовах воєнного стану» /16 березня 2023 року/
  • Універсіада - XXIII, Київ, Київський міжнародний університет, 25 лютого 2023 року.
  • VI Міжнародній науково-практичній конференції "THEORY AND PRACTICE OF SCIENCE: KEY ASPECTS" /Рим, Італія /19-20 червня 2022 р./
  • Міжнародний науково-педагогічний семінар «Міжнародна освітня співпраця як приклад розвитку професійної майстерності фахівця» /Вища Школа Агробізнесу, Ломжі, Польща /23 червня 2022 р./
  • V Міжнародна науково-практична конференція «International scientific discussion: problems, tasks and prospect» /Брайтон, Великобританія /19-20 вересня 2022 р./
  • Вебінар з теми «Як підняти h-index? Особливості метрики Scopus / Web of Science» /Київ, Київський міжнародний університет /20 вересня 2022 р./
  • Дебати на тему «Академічна доброчесність та наука: спільний рух чи різні шляхи?», Київ, Київський міжнародний університет, 31 жовтня 2022 року.
  • Семінар-практикум «Синергія науковця та програмних засобів перевірки наукових робіт як чинник виявлення проявів академічної недоброчесності», Київ, Київський міжнародний університет, 22 грудня 2022 року.
  • XIV Міжнародна конференція «Національна ідентичність в мові і культурі» /Київ, Національний авіаційний університет /21-22 квітня 2021 р./ (відбулася в дистанційному режимі з використанням ІТ-технологій).
  • ХХVІ Міжнародна науково-практична конференція науково-педагогічних працівників «Проблеми професійної підготовки в умовах євроінтеграції освітнього процесу: погляд науковців і практиків» /Київ, Київський міжнародний університет /25-26 березня 2021 р./
  • ХХVІІ Міжнародної науково - практичної конференції «Інноваційний розвиток університетської науки та освіти: глобальний і національний вимір змін» /Київ, Київський міжнародний університет /25-26 березня 2021 р./
  • International Scientific Conference «Modern Scientific Research: Achievements, Innovations and Development Prospects»: Conference Proceedings, Riga, Latvia, October 1-2, 2021.
  • ХІ Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи», м. Конін – Ужгород – Перемишль – Херсон, 12 листопада 2021 року.
  • V Міжнародній науково-практичній конференції «SCIENCE, EDUCATION, INNOVATION: TOPICAL ISSUES AND MODERN ASPECTS» /Таллін, Естонія /25-26 грудня 2021 р./ (відбулася в дистанційному режимі з використанням ІТ-технологій).
  • XIII Міжнародна конференція «Національна ідентичність в мові і культурі». Київ, Національний авіаційний університет /02-03 квітня 2020 р./ (відбулася в дистанційному режимі з використанням ІТ-технологій).
  • ХХV Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні стратегії розвитку університету в контексті євроінтеграції» /Київ, Київський міжнародний університет /21 – 22 травня 2020 р./
  • ХХІV Міжнародна конференція науково-педагогічних працівників “Європейський вибір України у контексті світових політичних процесів” /Київ, Київський міжнародний університет /14 березня 2019 р./
  • Міжнародна науково-практична конференція «До світу через мови» /Київ, КНЛУ /20-22 березня 2019 р./
  • Міжнародна наукова конференція «Тіло як текст та текст тіла: тіло/тілесність у художньому та літературознавчому дискурсах» /Київ, КНЛУ /28-29 березня 2019 р./
  • Всеукраїнська наукова конференція «Орбіти художнього слова», присвячена 100-річчю доктора філологічних наук, професора В’язовського Григорія Андрійовича, Одеса, 4 – 5 квітня, 2019 року.
  • XVIII Міжнародна наукова конференція з актуальних проблем семантичних досліджень «Мова – текст дискурс: проблеми структури та семантики», Харків, 15-16 травня 2019 року.
  • Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасні тенденції соціально-гуманітарного розвитку України та світу», м. Харків, 27 вересня 2019 року. Харків : СГ НТМ «Новий курс», 2019.
  • Міжнародна наукова конференція «Історична пам’ять і сучасність: дискурсивні проекції (до 100-річчя Акту злуки)», Київ, Інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 3-4 грудня 2019 року.
  • Вебінар до Міжнародного дня рідної мови «Рідномовна і багатомовна освіта у контексті сталого розвитку суспільства» /Київ, Інститут педагогічної освіти дорослих ім. Івана Зязюна НАПН України /14 лютого 2019 р./
  • ХХIII Міжнародна науково-практична конференція професорсько-викладацького складу «Формування європейських стандартів, цінностей та безпекового простору – стратегічний напрям української держави», Київ, Київський міжнародний університет, 14 березня 2018 року.
  • II Міжнародна наукова конференція на пошану професора Валентини Іванівни Фесенко /Київ, КНЛУ /15-16 березня 2018 р./
  • Міжнародна науково-практична конференція «Україна і світ: діалог мов та культур» /Київ, КНЛУ /11-13 квітня 2018 р./
  • ІV Міжнародна науково-практична конференції, м. Конін – Ужгород – Дрогобич, 15 червня 2018 року. Конін – Ужгород – Дрогобич : Посвіт, 2018.
  • ІІІ Міжнародна науково-практична конференція, м. Ченстохова – Ужгород – Дрогобич, 29-30 березня 2018 року. Ченстохова – Ужгород – Дрогобич : Посвіт, 2018.
  • Всеукраїнська науково-практична учнівсько-студентська конференція «Розвиток творчості особистості в сучасних умовах» /Інститут педагогіки НАН України /2 листопада 2018 р./
  • «Наступність викладання літератури в загальноосвітньому закладі». Круглий стіл для вчителів словесників Дарницького району м. Києва. /Київська інженерна гімназія /30 жовтня 2018 р./
  • Всеукраїнської наукової конференції (11–12 жовтня 2018 р.). Запоріжжя : ЗНУ, 2018

Науково-педагогічні працівники та студенти факультету є учасниками заходів за участю видатних діячів і роботодавців, проведених в КиМУ:


Розвитку та активізації наукових і професійних інтересів студентів сприяє їхня участь у літературній студії «Хвиля», заснованій проф. І.П. Ющуком:

Літературна студія «Хвиля» – це коло шанувальників та майбутніх апологетів художнього українського слова; коло творчих новаторів; коло ентузіастів, покликаних творити нові світи, а отже – нову літературну реальність.

Основною метою діяльності літературної студії є творча самореалізація її учасників, підтримка творчої учнівської та студентської молоді, популяризація читання, сприяння розвитку різножанрової літератури.

Основні завдання діяльності літературної студії полягають у формуванні в студійців таких компетентностей:

  • пізнавальної, що забезпечує оволодіння основами літературознавчих та мовознавчих дисциплін;
  • практичної, що сприяє оволодінню навичками написання літературних творів різних жанрів і форм;
  • творчої, що забезпечує розвиток мистецької особистості, її мислення у процесі вирішення творчих та винахідницьких завдань, формування літературно-творчих здібностей, літературно-естетичного смаку, розуміння та сприйняття високохудожніх творів літератури, потреби особистості у творчій самореалізації;
  • соціальної, що передбачає виховання любові до рідної мови та літератури, розвиток громадсько-патріотичних почуттів, а також формування толерантності, позитивного ставлення до світогляду інших.

Цьому сприяють різноманітні форми роботи, зокрема заняття-огляди кращих зразків української та світової літератури, практичне з’ясування стилістичних можливостей засобів мови, зустрічі з цікавими людьми, участь у святкових заходах і творчих виступах тощо. Серед форм роботи літературної студії є зібрання її учасників та постійні прямі контакти між ними; спільне обговорення питань діяльності літстудії; безпосередня робота учасників над підготовкою та випуском чергового альманаху, що вміщуватиме їхні літературні доробки. У цьому контексті зауважимо, що вже видано вісім випусків альманаху «Хвиля», у яких вміщено найкращі твори літстудійців (34 автори) КиМУ. Альманахи здобули схвальні відгуки та високо оцінені в Національній спілці письменників України й у пресі.

Членом студії може стати студент чи учень будь-якого віку й спеціальності, головне – виявляти своє бажання до активної творчої праці!